ΜΕΝΟΥ

Παρασκευή 27 Οκτωβρίου 2023

Ούτε σκέψη για γραπτό ΑΣΕΠ- ΜΗΠΩΣ ΝΑ ΞΑΝΑΔΩΣΟΥΜΕ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ;

 




ΑΣΕΠ- ΜΗΠΩΣ ΝΑ ΞΑΝΑΔΩΣΟΥΜΕ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ;


Διέρρευσαν ξανά δημοσιεύματα ότι το ΥΠΑΙΘΑ ετοιμάζει να καταθέσει νομοσχέδιο για γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ εντός του 2023. Ύστερα δηλαδή από το προσοντολόγιο των απολύσεων (μόνο φέτος, πάνω από 5.000 εκπαιδευτικοί πετάχτηκαν εκτός πινάκων λόγω “λαθών”), της απαξίωσης των πτυχίων και της προϋπηρεσίας μας,
 το ΥΠΑΙΘΑ ετοιμάζει να προσθέσει ένα επιπλέον «κριτήριο- φίλτρο» απολύσεων και ανεργίας, αυτό του γραπτού διαγωνισμού ΑΣΕΠ.

Δεν ξέρουμε πόσο άμεσα ή όχι το Υπουργείο θα βάλει μπρος τις επιδιώξεις του και τι σκοπούς είχαν τα συγκεκριμένα πρόσφατα δημοσιεύματα. Ξέρουμε όμως σίγουρα ότι ο υπουργός Παιδείας Πιερρακάκης επιδιώκει να συνεχίσει το έργο Κεραμέως και Γαβρόγλου, που δεν είναι άλλο από την περαιτέρω προσπάθεια απαξίωσης των πτυχίων και της δημόσιας και δωρεάν παιδείας όλων των βαθμίδων με την αναγνώριση και ισοτιμία τους μάλιστα με τα αμφιβόλου ποιότητας «πτυχία» των κολλεγίων (πρώην ΙΕΚ), πρόθυμοι να δώσουν ζεστό χρήμα σε σχολάρχες και ιδιώτες, όπως επίσης και την οικονομική αφαίμαξή μας για φροντιστήρια ΑΣΕΠ, για μεταπτυχιακά, ξένες γλώσσες, σεμινάρια και κολλέγια! Την ώρα που οι μαθητ(ρι)ες βιώνουν ένα σχολείο εξετασιοκεντρικό κάτεργο με τις σκληρές εξετάσεις PISA, τις πανελλαδικές εξετάσεις με την Τράπεζα Θεμάτων και την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (ΕΒΕ) έτοιμη να πετάξει χιλιάδες μαθητ(ρι)ες έξω από τα πανεπιστήμια, οι ιδιώτες των κολλεγίων θα περιμένουν να τα αρπάξουν από όσους/όσες θα μείνουν έξω από αυτό. Το ΥΠΑΙΘΑ με όλα αυτά επιδιώκει να μένουμε μόνιμα ανασφαλείς ελαστικά εργαζόμενες/οι που θα ψάχνουμε προσόντα και θα δουλεύουμε δεύτερες δουλειές για να τα πληρώσουμε, ώστε να αναρριχηθούμε λίγο περισσότερο στο προσοντολόγιο και ταυτόχρονα να βιώνουμε συνεχούς αποκλεισμούς και ανεργία.

Και κάθε νέο υπουργεί θα βάζει τους δικούς του όρους για την  πρόσληψή μας αν το αφήσουμε. Ο Πιερρακάκης μίλησε για υβριδικό σύστημα προσλήψεων, δηλαδή ο διαγωνισμός ΑΣΕΠ γίνεται κομμάτι του προσοντολόγιου για κάποια χρόνια. Από αυτό καταλαβαίνουμε ότι στόχος του υπουργείου είναι να ανακατεύεται συνεχώς η τράπουλα, να μην ξέρουμε κάθε φόρα που θα κάτσει η μπίλια, να βρισκόμαστε συνεχώς ευάλωτες/οι αλλά και εξαρτημένες/οι μέσα στην εναλλαγή εργασίας ανεργίας, χωρίς ίχνος σταθερότητας.

Επίσης γνωρίζουμε καλά ότι το αλάνθαστο, το αδιάβλητο, η αντικειμενικότητα και η διαφάνεια του ΑΣΕΠ είναι μυθεύματα, όπως επίσης κι ότι τα λάθη και οι αποκαλύψεις για το πώς λειτουργεί, για αδιαφανείς διαδικασίες, είναι πάρα πολλά. Έχουμε γνώση και από το κοντινό παρελθόν όπως με τους επιτυχόντες του ΑΣΕΠ του 2008 που παραμένουν στην αδιοριστία έως και σήμερα.

Ξέρουμε καλά πως, δεν τους αρκούν τα «προσόντα». Επιτίθονται συνολικά στη συνείδηση του κόσμου, για αποδοχή του ευέλικτου-προσαρμοστικού εκπαιδευτικού, του σχολείου της “αριστείας” και της αξιολόγησης.

Τα έχουμε πει και θα τα πούμε όσες φορές κι αν χρειαστεί.

Δε θα αφήσουμε τη ζωή μας να παίζεται στη ρουλέτα τους!

Απαιτούμε εδώ και τώρα μαζικούς μόνιμους διορισμούς/ μονιμοποίηση ΟΛΩΝ των αναπληρωτ(ρι)ών αποκλειστικά με το πτυχίο και ολόκληρη την προϋπηρεσία.

Κατάργηση της ελαστικής εργασίας. Κατάργηση του προσοντολογίου. Ούτε σκέψη για γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ.




Τρίτη 10 Οκτωβρίου 2023

Δελτίο τύπου συνέλευσης 1/10/2023



Δελτίο τύπου συνέλευσης 1/10/2023

 

Συνέλευση του Συντονιστικού πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 1/10 στα γραφεία της ΟΛΜΕ με δεκάδες  συναδέλφισσες/ους Εκπ/κους-ΕΕΠ-ΕΒΠ από την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

 

Εποχή βαρβαρότητας        

Διανύουμε μέρες, μήνες και χρόνια με βάρος. Από την κρατική δολοφονία στα Τέμπη, στο πολύνεκρο έγκλημα στη Πύλο με θύματα πρόσφυγες/ίσσες, το καλοκαίρι φασίστες διέσχισαν όλη την Ευρώπη ανενόχλητοι με κατάληξη τη δολοφονία ενός οπαδού, φωτιές και ξανά φωτιές και μετά πλημμύρες και ξανά πλημύρες. Οι αναπληρώτριες/ές στις πληγείσες περιοχές, απεγνωσμένοι, να διαπραγματεύονται αν θα παραιτηθούν μόλις έχουν προσληφθεί, γιατί κατά που να πάνε και τι να αφήσουν πίσω τους. Ζήτησαν από τους πλημμυροπαθείς να κάνουν τηλεκπαίδευση μέσα σε συνθήκες πλημμύρας εκπαιδευτικοί και παιδιά που δεν έχουν ξανά ιδωθεί και ενώ υπήρχαν νεκροί στα γύρω σπίτια. Και το ΥΠΑΙΘΑ να χώνει τα προβλήματα κάτω από το χαλί για να φαίνεται ότι όλα βαίνουν καλώς. Σε ολόκληρη την κοινωνία το κεφάλαιο επιδιώκει να μην αφήσει τίποτα όρθιο, εάν δεν μπορεί να κερδοσκοπήσει από αυτό. Από τα καμένα δάση, το δημόσιο σύστημα υγείας, τον δημόσιο χώρο, μέχρι και τον τρόπο πρόσληψης των εκπαιδευτικών, τα πάντα αποτελούν πεδίο κερδοφορίας σε βάρος του εργαζόμενου λαού.

 

Πετσόκομμα προσλήψεων

Ο αριθμός των προσλήψεων των αναπληρωτών σε όλες τις ειδικότητες, σε Γενική και Ειδική Αγωγή και Παράλληλη Στήριξη σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες, όχι μόνο δεν αντιστοιχούν στις πραγματικές ανάγκες των σχολείων  με τα ήδη υπάρχων κενά, αλλά δεν ήταν επαρκείς ούτε  να καλύψουν τις βασικές ανάγκες για το άνοιγμα. Το ΥΠΑΙΘΑ με την ΥΠΟ χρηματοδότησή για τη δημόσια παιδεία έχει όλη την ευθύνη. Δεκάδες τμήματα δεν μπορούν να λειτουργήσουν, ενώ οι μαθητές με εγκεκριμένα αιτήματα Π.Σ. μένουν χωρίς ειδική εκπαιδευτική υποστήριξη και εκπαιδευτικό που δικαιούνται για τις μορφωτικές και παιδαγωγικές τους ανάγκες. Χιλιάδες αναπληρωτές/τριες, που επί χρόνια στηρίζουν την δημόσια εκπαίδευση πετιούνται στην ανεργία! Οι προσλήψεις που γίνονται στη β φάση κυρίως στην Ειδική & Π.Σ. είναι ξεκάθαρο αποτέλεσμα των πιέσεων που έχει δεχθεί το ΥΠΑΙΘΑ από  σωματεία, ομοσπονδίες και γονείς  που έχουν καλέσει και ξανά καλέσει και έχουν παρευρεθεί μαζικά σε κινητοποιήσεις σε διευθύνσεις- Υπουργείο.

 

Αναπληρώτριες/τές Ελαστικά Εργαζόμενοι

Αναπληρώτριες/ες τελευταία στιγμή και φέτος στα σχολεία. Ηλεκτρονικά συστήματα ¨πανέτοιμα¨  για να σπάσουν τα ήδη τεντωμένα νεύρα μας ύστερα από καθυστερήσεις, ώρες ατέλειωτες για ένα κλικ. Καμία πρόληψη από το ΥΠΑΙΘΑ, έχει όλα τα δεδομένα και ακόμα εκείνη τη στιγμή έρχεται πάντα ετεροχρονισμένα. Κάθε χρόνο και χειρότερα, κάθε ξεκίνημα χρονιάς και λίγο πιο έξω από τα σχολεία, και φτάνει το άνοιγμα και εμείς οριακά έτοιμοι και τελείως εξαντλημένοι. Τα σχολεία άνοιξαν με 20.000 λιγότερα κενά ενώ οι προσλήψεις της σταγόνας συνεχίζονται, αφού ανακοινώνονται σε φάσεις, λες και δεν είναι γνωστά τα –κάθε χρόνο και περισσότερα- 50 χιλιάδες και πλέον κενά στα σχολεία. Σφαγή στις ειδικότητες και στην πρωτοβάθμια, και στην δευτεροβάθμια, σφαγή στις παράλληλες στηρίξεις και τα τμήματα ένταξης, τα ΖΕΠ μονίμως να πηγαίνουν στα σχολεία στην Β φάση. Το ΥΠΑΙΘΑ τι άλλο χρειάζεται να κάνει για να νιώθει η αναπληρώτρια και ο αναπληρωτής λιγότερο οργανικό κομμάτι του σχολείου; Απαράδεκτο φαινόμενο για άλλη μια φορά οι πολλές συνεχόμενες φάσεις προσλήψεων, που οδηγούν σε ακόμα περισσότερο ελαστικοποίηση, αφού πολλές/οι θα βρεθούν μακριά από τις πρώτες τους επιλογές μόνο και μόνο επειδή έτυχε να βρεθούν στις τελευταίες θέσεις πρόσληψης της «φάσης που προσλήφθηκαν».

 

Πίνακες-Λάθη- Προσοντολόγιο

Πάνω από 5.000 άτομα έμειναν και φέτος εκτός πινάκων λόγο λαθών. Δεν είναι ούτε ένα, ούτε δύο, ούτε δέκα, ούτε καν 100 αυτά τα άτομα. Ο νόμος Γαβρόγλου-προσοντολόγιο πετάει μέσα σε μια στιγμή στην ανεργία εκπαιδευτικούς που βρίσκονταν για χρόνια μέσα στα σχολεία, αξιοποιώντας μάλιστα το ψηφιακό κράτος το οποίο μόνο υπέρ μας δεν λειτουργεί αλλά φτάνει στο κόκκινο την ανασφάλεια, το άγχος και την ατομική ευθύνη!

Δεν υπάρχει ατομική ευθύνη, τέρμα πια με την ατομική ευθύνη. Υπάρχει ένα σύστημα που μας πετάει εκτός και ένα νόμος απολύσεων που σκοπός του είναι η δημιουργία και η συντήρηση της ανακύκλωσης της ανεργίας-εργασίας. Εκτός από τους πίνακες κινούμενη άμμος, που την μια βρίσκεσαι στην θέση 100 και την άλλη στην 1000, το πάτημα ενός κουμπιού πλέον σε πετά εκτός ή εντός για μια τριετία, ενώ, αντί να δουλεύεις για την εκπαίδευση των μαθητών/τριών σου, ανταγωνίζεσαι τον από πάνω ή την από κάτω για μια ελαστική θέση εργασίας με βέβαιη μέρα απόλυσης, σαν άλλο άλογο κούρσας χιλιοπληρώνοντας σεμινάρια και μεταπτυχιακά η μοριοδότηση των οποίων βάσει νόμου μπορεί να αλλάζει κιόλας κατά το δοκούν του εκάστοτε ΥΠΑΙΘ.

 

Προσοντολόγιο- Γραπτός διαγωνισμός ΑΣΕΠ

Είναι έτσι δομημένο ώστε να ανακατεύει συνεχώς την τράπουλα, να μην ξέρεις κάθε φόρα που θα κάτσει η μπίλια, να βρίσκεσαι συνεχώς ευάλωτος αλλά και εξαρτημένος μέσα στην ελαστική εργασία.

Και την ίδια στιγμή ο γραπτός διαγωνισμός ΑΣΕΠ, άλλο ένα φίλτρο στην ανακύκλωση της ανεργίας-εργασίας, έρχεται να επισφραγίσει αυτή την αδιανόητη εργασιακή επισφάλεια! Μάλιστα, το αλάνθαστο και το αδιάβλητο, η αντικειμενικότητα και η διαφάνεια του ΑΣΕΠ είναι ένα μύθευμα, και τα λάθη και οι καταγγελίες για το πώς λειτουργεί, είναι πάρα πολλά.

 

Διαφάνεια κενών

Η διάλυση ενός συστήματος εμφάνισης και δήλωσης των κενών από τις διευθύνσεις έλαβε και φέτος χώρα, με δικαιολογία… το ΟΠΣΥΔ. Υποτίθεται ότι στο ΟΠΣΥΔ εμφανίζονται τόσα κενά όσα και οι αναπληρώτριες/ές έχουν προσληφθεί και έτσι οι διευθύνσεις εκπαίδευσης δεν δίνουν στην δημοσιότητα στις ιστοσελίδες τους ΟΛΑ τα κενά, αλλά ούτε καν δημοσιεύουν αυτά τα κενά που ανεβαίνουν στο ΟΠΣΥΔ με την δικαιολογία ότι όποιος είναι αναπληρωτής/τρια τα βλέπει. Αυτό που δεν λένε είναι ότι αυτό είναι παράνομο! Οι διευθύνσεις υποχρεούνται να δημοσιεύουν τα κενά και με πιέσεις του κόσμου και των σωματείων στην διεύθυνση Α’ Αθήνας το έκαναν για τους ΠΕ 60 και ΠΕ 70! Την ίδια στιγμή δεν αποκαλύπτουν με ποια κριτήρια ανεβάζουν στο ΟΠΣΥΔ το τάδε κενό και όχι το δείνα, το οποίο παρατηρήθηκε και καταγγέλθηκε πολλές φορές από εκπαιδευτικούς στα σωματεία.

 

Ειδική Αγωγή

Οι εξαιρετικά μειωμένες προσλήψεις στην ειδική αγωγή δεν είναι καθόλου τυχαία. Το Υπυργείο από το καλοκαίρι διατυμπανίζει ότι το πρώτο του έργο θα είναι αλλαγές στην ειδική αγωγή με διαρροές να φανερώνουν αλλαγές στα καθηκοντολόγια των ΚΕΔΑΣΥ και των παράλληλων στηρίξεων σε εξαιρετικά αντιδραστικές αντιπαιδαγωγικές κατευθύνσεις. Όλα αυτά φυσικά στοχεύουν σε ιδιωτικοποίηση πλευρών της δημόσιας εκπαίδευσης (ειδική αγωγή στην αρχή) και εμπορευματοποίησής της. Απίστευτες δυσκολίες να αποκτήσει μια μαθήτρια πλήρη δημόσια παράλληλη στήριξη με οδηγίες του Υπουργείου που πηγαίνουν κόντρα στον νόμο μάλιστα, ενώ ταυτόχρονα κανένας από αυτούς τους περιορισμούς δεν μπαίνει για την μαύρη εργασία της ιδιωτικής παράλληλης στήριξης.

 

Διώξεις

Οι διώξεις 7 εκπαιδευτικών του κινήματος στην ΔΙΔΕ Πειραιά από τον διευθυντή εκπαίδευσης εκεί ανοίγουν ξανά το ζήτημα για τις υπερεξουσίες διευθυντών εκπαίδευσης και διευθυντών σχολείων καθώς και για το ζήτημα δημοκρατίας, ελεύθερης λειτουργίας της εκπαίδευσης και  βασικών συνταγματικών δικαιωμάτων. Μέσα στο καλοκαίρι 7 συνάδελφοι έλαβαν διώξεις για τα εξής: 4 εκπαιδευτικοί για τη συμμετοχή τους σε κινητοποιήσεις της ΕΛΜΕ Πειραιά, της ΟΛΜΕ και της ΑΔΕΔΥ που αφορούσαν την ακύρωση του διαγωνισμό της PISA, 2 για τη συμμετοχή τους σε διαδήλωση το 2020 για την επέτειο της δολοφονίας του Α. Γρηγορόπουλου, και ενός γιατί σε συζήτηση στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης του συλλόγου διδασκόντων του σχολείου του εξέφρασε άποψη και γνώμη για τον Γενικό Γραμματέα του υπουργείου Παιδείας με αφορμή την κατάρρευση της τράπεζας θεμάτων. Μάλιστα ο ΔΙΔΕ Πειραιά δεν δίστασε να ασκήσει κι άλλη δίωξη σε δυο από τους παραπάνω λίγες μέρες πριν. Την ίδια στιγμή η Ένωση Διευθυντών, που δεν είναι σωματείο ή άλλο θεσμικός φορέας, λαγός των οδηγιών του υπουργείου στέλνει ψευδείς, παράνομες και παραβιαστικές για τα δικαιώματα των αναπληρωτών/τριών οδηγίες στους διευθυντές σχολείων!

Οι παράλληλες να μένουν μέχρι την 1.15μμ ή και τις 2μμ για να παραδίδουν το παιδί στον γονέα, ασχέτως με το διδακτικό τους ωράριο. ΨΕΜΑ και παράνομο!

Οι παράλληλες στηρίξεις κάνουν εφημερία σε όλα τα διαλείμματα. ΨΕΜΑ και παράνομο! Γνωμοδότηση της νομικής συμβούλου της ΔΟΕ γράφει συγκεκριμένα: «Σε ό, τι αφορά τους εκπαιδευτικούς που προσλαμβάνονται για την παράλληλη στήριξη μαθητών, τα καθήκοντά τους ορίζονται από την Υ.Α. με ΦΕΚ 449/3-4-2007 όπου αναφέρεται ότι «Υλοποιούν το εξατομικευμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα μέσα και έξω από την τάξη και είναι συνολικά υπεύθυνοι για όλες τις δραστηριότητες της σχολικής ζωής (διαλείμματα, επισκέψεις, εκδηλώσεις κ.λπ.) στις οποίες συμμετέχει ο μαθητής.» Είναι σαφές ότι δεν προκύπτει η ανάθεση εφημερίας σε αυτούς, κάτι που, αν συμβεί, παρακωλύει την άσκηση των καθηκόντων τους.»

 

Αξιολόγηση

Πέρυσι δόθηκε ακόμα μια ιστορικής σημασίας μάχη του εκπαιδευτικού κινήματος απέναντι στις επιδιώξεις κυβέρνησης και ΥΠΑΙΘΑ να προχωρήσουν την αξιολόγηση σχολικής μονάδας και την ατομική αξιολόγηση των νεοδιόριστων αλλά και την αξιολόγηση μέσω των μεντόρων/ συντονιστών. Αυτές οι επιδιώξεις αποτελούν μέρος της προσπάθειας να διαμορφώσουν το σχολείο της ιδιωτικοποίησης, της κατηγοριοποίησης των σχολείων και των μαθητών μας, της ταξικής ανισότητας, της πειθάρχησης και της υποταγής, του φόβου και του αυταρχισμού, πολύ μακριά από το σχολείο που ονειρευόμαστε για εμάς ως εργαζόμενες/ους και τα παιδιά μας. Πέρυσι χιλιάδες νεοδιόριστες/οι υπέγραψαν την απεργία αποχή από την ατομική αξιολόγηση, εκατοντάδες σχολεία αντιστάθηκαν στην αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και τους μέντορες συντονιστές. Σε συνέχεια του περσινού αγώνα και φέτος μπλοκάρομε στη πράξη την αξιολόγηση σε όλα τα επίπεδα (ατομική, σχολικής μονάδας, PISA, μέντορες κλπ).

Για την ανατροπή των νόμων της αξιολόγησης χρειάζεται πολύμορφος αγώνας με κινητοποιήσεις και απεργίες, απεργία-αποχή από όλα τα επίπεδα της αξιολόγησης (ατομική, σχολικής μονάδας, μέντορες, εργαστήρια δεξιοτήτων κλπ) και καλούμε τις ομοσπονδίες και τα πρωτοβάθμια σωματεία να μας δώσουν όλα αυτά τα όπλα για να την ανατρέψουμε. Η δύναμή μας βρίσκεται στον συλλογικό αγώνα και στην συμμετοχή μας στα πρωτοβάθμια σωματεία, στις συνελεύσεις, στις επιτροπές αγώνα κλπ.

Η μάχη ενάντια στην αξιολόγηση είναι μια μάχη για το δημόσιο σχολείο, για τα μορφωτικά δικαιώματα όλων των παιδιών, μια μάχη για ολόκληρη την κοινωνία.

Στο επόμενο διάστημα θα αναλάβουμε πρωτοβουλίες για να ανοίξει η κουβέντα για όλα αυτά τα ζητήματα στην κοινωνία με κείμενα, μικροφωνικές, πανό, συνεντεύξεις, εκδηλώσεις.

Καλούμε όλες και όλους στις συνελεύσεις των σωματείων τους, να φτιάξουμε επιτροπές αγώνα παντού, να πάρουμε αποφάσεις για κινητοποιήσεις στις διευθύνσεις και στο Υπουργείο και στον ΑΣΕΠ

Δεν υπάρχει άλλος δρόμος πέρα από τον ανυποχώρητο συλλογικό αγώνα.