ΜΕΝΟΥ

Δευτέρα 28 Ιανουαρίου 2019

ΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΣ ΓΟΝΕΙΣ



Όταν τα σχολεία κλείνουν για διακοπές, εμείς απολυόμαστε γιατί λήγει η σύμβασή μας.
Όταν αρρωσταίνουμε, ερχόμαστε στο σχολείο γιατί δεν δικαιούμαστε παραπάνω από 15 μέρες άδειας.
Όταν είμαστε έγκυες ή κηδεμόνες πρέπει να επιλέξουμε ανάμεσα                                         
σε άδειες άνευ αποδοχών ή αποχωρισμό των παιδιών μας.
Κάθε Σεπτέμβρη αγωνιούμε.
Είμαστε «μόνιμοι» αναπληρωτές που καλύπτουμε πάνω από 15 χρόνια τις ανάγκες των σχολείων.

Μετά από μια εβδομάδα μαζικών απεργιακών κινητοποιήσεων και συγκεντρώσεων των εκπαιδευτικών σε κάθε γωνιά αυτής της χώρας, την Πέμπτη 17 Ιανουαρίου και ενώ χιλιάδες κόσμου κατέκλυζαν το Σύνταγμα διαμαρτυρόμενοι, η κυβέρνηση ψήφισε νέο νόμο για το σύστημα προσλήψεων εκπαιδευτικών μόνιμων και αναπληρωτών, ν/σχ το οποίο ανακοίνωσε δυο μέρες πριν κλείσουν τα σχολεία για τις χριστουγεννιάτικες διακοπές!

Συγκεκριμένα, το υπουργείο ψηφίσε έναν νόμο που φέρνει:
·      ΑΠΑΞΙΩΣΗ του βασικού πτυχίου αφού το πτυχίο δεν θα αρκεί για να δουλέψει κανείς ούτε ως μόνιμος, ούτε ως αναπληρωτής. Μοριοδοτεί «προσόντα» (2 μεταπτυχιακά, διδακτορικό, δεύτερο πτυχίο, ΤΠΕ, ξένες γλώσσες), τα οποία θέλουν χρόνο αλλά και χρήματα, τη στιγμή μάλιστα που θα έπρεπε να είναι ευθύνη του ίδιου του Υπουργείου Παιδείας η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών! Θέλουν να κάνουν τους νέους να πιστέψουν ότι φταίνε οι ίδιοι για την ανεργία τους, αφού δεν έχουν τα «προσόντα» για να δουλέψουν. Πώς να αποκτήσει όλα αυτά ένας αναπληρωτής που έχει οργώσει την Ελλάδα, πληρώνοντας ενοίκια, λογαριασμούς, μετακινήσεις κλπ; Παράλληλα, βάζει τους εκπαιδευτικούς σε ένα αέναο και δαπανηρό κυνήγι τίτλων, μας καλεί να στραφούμε  ο ένας απέναντι στον άλλο! Αλλά και οι νέοι απόφοιτοι μετά από κόπους και προσπάθειες χρόνων θα τελειώνουν τη σχολή τους παίρνοντας ένα πτυχίο που δεν θα έχει καμία αξία πια, καθώς θα πρέπει να πάρουν ένα σωρό ακόμα τίτλους για να είναι ανταγωνιστικοί, αλλά και αναλώσιμοι, ελπίζοντας να δουν τους εαυτούς τους συμβασιούχους σε ένα σχολείο που μικραίνει τόσο για τους μαθητές όσο και για τους εργαζόμενους!
·      ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ ΜΟΝΟ 120 μηνών προϋπηρεσίας. Χιλιάδες αναπληρωτές τρέχουν σε κάθε σημείο της Ελλάδας κάθε χρόνο, προσλαμβάνονται άλλοτε τον Σεπτέμβρη, άλλοτε τον Οκτώβρη, άλλοτε αργότερα, απολύονται κάθε Ιούνη και αναβάλλουν την οργάνωση της ζωής τους προκειμένου να μαζέψουν μόρια. Τώρα ολόκληρα χρόνια προϋπηρεσίας δεν προσμετρούνται για την πρόσληψή τους! Το αναφαίρετο δικαίωμα στη σταθερή και μόνιμη εργασία που κατοχυρώνουν τα χρόνια δουλειάς στο δημόσιο σχολείο, αντικαθίσταται από την ευκολία ο εργοδότης-κράτος να απολύει όποιους κάθε φορά δεν πληρούν τα «κριτήριά» του, στην ίδια λογική της εργοδοτικής αυθαιρεσίας που πολύ καλά γνωρίζουν οι εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα. 
·      ΑΛΛΑΓΕΣ κάθε 2 χρόνια στο σύστημα μοριοδότησης, ώστε τη μια χρονιά ένας αναπληρωτής να δουλεύει και την άλλη όχι. Αυτό πλήττει τα παιδιά, τους γονείς τους και φυσικά όλο το δημόσιο σχολείο.
·      ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟ μεταξύ των εκπαιδευτικών. Μετατρέπει τους αναπληρωτές σε ευέλικτο εργατικό προσωπικό που θα καλείται ανά δύο έτη να αποδεικνύει ότι είναι κατάλληλο/επαρκές για να διδάσκει στα σχολεία, αποκτώντας διαρκώς επιπλέον προσόντα-πιστοποιήσεις. Πώς ένας εκπαιδευτικός θα επιτελεί παιδαγωγικό έργο, όταν μέσα στην  εργασιακή του ανασφάλεια θα βλέπει τον κάθε συνάδελφό του ανταγωνιστή και αντίπαλο;

Ο νόμος αυτός, με το προσοντολόγιο και την προϋπηρεσία με όρους, στην ουσία οδηγεί στην απόλυση και την ανεργία εκπαιδευτικούς που εργάζονται για χρόνια στην εκπαίδευση ως συμβασιούχοι αναπληρωτές!

ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ: «ΑΝΙΣΟΤΗΤΑ» ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ

·      Ο κλάδος της ειδικής αγωγής στελεχώνεται από χιλιάδες αναπληρωτές συμβασιούχους που τριγυρνάνε από τη μια άκρη της Ελλάδας στην άλλη για να δουλέψουν στο δημόσιο σχολείο αλλά κάθε χρόνο δεν ξέρουν αν θα ξαναπροσληφθούν.
·      Το νέο νομοσχέδιο υποβαθμίζει την ειδική αγωγή. Δομές διάγνωσης διαταραχών και αναπηρίας, όπως τα ΚΕΔΔΥ, κλείνουν, και αντικαθίστανται από τα ΚΕΣΥ τα οποία, κάποια δεν έχουν κτήριο να στεγαστούν, άλλα δεν έχουν προσωπικό, με αποτέλεσμα να έχουν παγώσει προς το παρόν την υποστήριξη της ειδικής αγωγής. Επιπλέον οι νέες δομές βάζουν εμπόδια, φίλτρα και καθυστερούν τη διαδικασία της διεπιστημονικής διάγνωσης και της πρότασης εκπαιδευτικής υποστήριξης (παράλληλη στήριξη ή τμήμα ένταξης). Μετατοπίζεται η ευθύνη στην γενική αγωγή για να εφαρμόσει βραχύχρονα εξατομικευμένα προγράμματα χωρίς κατάλληλο διεπιστημονικό υπόβαθρο με σκοπό τη μείωση δαπανών, διαγνώσεων και θέσεων εργασίας (καθώς θα προσλαμβάνεται λιγότερο προσωπικό στην ειδική αγωγή) σε βάρος των ατόμων με αναπηρία.

ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ: ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΔΗΜΟΣΙΟ, ΜΕ ΛΙΓΟΤΕΡΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΛΙΓΟΤΕΡΗ ΜΟΡΦΩΣΗ
·      Η κατάργηση των μαθημάτων γενικής παιδείας στη Γ΄ λυκείου, η αύξηση του αριθμού των ωρών των μαθημάτων κατεύθυνσης και η αλλαγή του περιεχομένου τους (αύξηση της ύλης), η τράπεζα θεμάτων στα μαθήματα κατεύθυνσης και η εξωτερική αξιολόγηση των μαθητών από καθηγητές άλλων σχολείων, θα καταργήσουν τον μορφωτικό χαρακτήρα της Γ΄ τάξης.
·      Το Λύκειο μετατρέπεται σε εξεταστικό κέντρο με πολλές εξετάσεις στη διάρκεια της χρονιάς, ενώ πολλοί μαθητές θα «σπρώχνονται» ακόμη περισσότερο στα δαπανηρά φροντιστήρια. Την ίδια στιγμή η λογική «δεν μπορούν όλοι» φορτώνει στα παιδιά την ευθύνη της αποτυχίας, διαμορφώνει ταξικούς φραγμούς αποκλείοντας χιλιάδες μαθητές από το δικαίωμα στη μόρφωση.
·      Η κουλτούρα της αξιολόγησης γίνεται στρατηγικός στόχος! Προώθηση των χορηγών - ιδιωτών μέσα στα σχολεία ως αντιστάθμισμα στην περικοπή των δαπανών. Στο «αυτόνομο» σχολείο που επιδιώκουν κυβέρνηση, ΟΟΣΑ και ΕΕ, η αυτονομία θα έχει να κάνει με την αναζήτηση χρημάτων από την εκπαιδευτική κοινότητα (διευθυντής και εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές) αν θέλουν το σχολείο να επιβιώσει. Πανεπιστημιακά τμήματα με χαμηλή ζήτηση (ελεύθερης πρόσβασης) και τμήματα με υψηλή ζήτηση (πανελλήνιες), θα διαμορφώσουν ένα καινούριο τοπίο που ο νόμος της προσφοράς και της ζήτησης θα καθορίζουν την χρηματοδότηση και εν τέλει την επιβίωση της κάθε σχολής.

ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΚΑΙ ΑΠΑΞΙΩΣΗ ΤΩΝ ΠΤΥΧΙΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
    Το πτυχίο απαξιώνεται με τη μεταφορά μαθημάτων από τις προπτυχιακές σπουδές που είναι δωρεάν στα μεταπτυχιακά που είναι επί πληρωμή.
    Οι απόφοιτοι σχολών που θέλουν να γίνουν εκπαιδευτικοί υποχρεώνονται να πάρουν Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας, μετά το πτυχίο σε ειδικές σπουδές, αφού τα παιδαγωγικά μαθήματα στο προπτυχιακό επίπεδο δεν αρκούν, ενώ σε πολλές περιπτώσεις έχουν αφαιρεθεί.

Σε όλα αυτά εμείς οι εκπαιδευτικοί, μόνιμοι και αναπληρωτές, προτάσσουμε το σύνθημα:
ΜΟΡΦΩΣΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟ ΤΟ ΛΑΟ!
Ας αγωνιστούμε για ένα θέμα που μας αφορά ΟΛΟΥΣ: μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικούς, φοιτητές
ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ, ΜΟΝΙΜΗ ΚΑΙ ΣΤΑΘΕΡΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΣ ΟΡΟΥΣ/ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ!

Δεν αντιδρούμε σε ένα νομοσχέδιο που δεν μας «βολεύει» συντεχνιακά, αλλά αντιτασσόμαστε σε ένα νομοσχέδιο που σημαίνει απολύσεις συναδέλφων, μαθητές χωρίς υποστήριξη, κενά στις τάξεις και σχολεία που λειτουργούν σαν επιχειρήσεις. Το δημόσιο σχολείο μας χρειάζεται όλους! Για να μην έχεις ως γονιός το άγχος αν το παιδί σου θα έχει δάσκαλο ή καθηγητή με το ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς. Για να υποστηρίζονται τα παιδιά με αναπηρία σύμφωνα με τις ανάγκες τους, κι όχι με βάση τους δημοσιονομικούς περιορισμούς. Για να μπορεί το δημόσιο σχολείο να παρέχει ολόπλευρη μόρφωση σε όλους χωρίς ταξικούς, φυλετικούς ή άλλους διαχωρισμούς!
Ως εργαζόμενοι παλεύουμε για το δικαίωμα όλων, όχι μόνο των εκπαιδευτικών, στη μόνιμη εργασία με αξιοπρεπείς όρους. Ενάντια στη λογική της ανακύκλωσης της ανεργίας, της ανασφάλειας και των απολύσεων. Απέναντι στην ανθρωποφαγία προτάξαμε τη συλλογικότητα και την αλληλεγγύη. Ο αγώνας μας να γίνει αγώνας όλων των εργαζόμενων που γονατίζουν καθημερινά από τις πολιτικές της κυβέρνησης, τωρινής και προηγούμενων, της ΕΕ και των μνημονιακών μέτρων!

ΜΟΝΙΜΟΙ ΜΑΖΙΚΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟ ΠΤΥΧΙΟ ΚΑΙ ΟΛΗ ΤΗΝ ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑ
ΜΟΝΙΜΗ ΚΑΙ ΣΤΑΘΕΡΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ!

Στέλνουμε μήνυμα ανυποχώρητου αγώνα και σας καλούμε να τον στηρίξετε

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου