ΜΕΝΟΥ

Σάββατο 12 Δεκεμβρίου 2020

Προς ψήφιση άρθρο για προσλήψεις ωρομίσθιων αναπληρωτών από παράλληλους πίνακες με μηδενική αξία προϋπηρεσίας, με βάση μόνο τον βαθμό πτυχίου και τις διαθέσεις του κάθε Δ/ντή Εκπ/σης

 

Είναι αισχροί και επικίνδυνοι! Να νιώσουν την ανάσα του εκπαιδευτικού κινήματος!

Να σταματήσει ΤΩΡΑ η εξαθλίωση των εκπαιδευτικών και η καταπάτηση της μόρφωσης των παιδιών

Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους

Την στιγμή που η Κυβέρνηση αποφασίζει να ανοίξει το εμπόριο αλλά δεν παίρνει ούτε ένα μέτρο για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων άμεσα, ικανοποιώντας τώρα τα αιτήματα του εκπαιδευτικού και του γονεϊκού κινήματος, την στιγμή που επιχειρεί να επιβάλει χουντικής έμπνευσης απαγορεύσεις σε οτιδήποτε κινηματικό (17 Νοέμβρη, απεργία 26 Νοέμβρη, 6 Δεκέμβρη κ.ά.), που επιχειρεί να αντιμετωπίσει την υγειονομική πανδημία με αστυνόμευση και καταστολή, φέρνει για ψήφιση όλο το αντιεκπαιδευτικό πρόγραμμα κατά παραγγελία ΕΕ-ΟΟΣΑ-Κεφαλαίου. Μέσω του αντιδραστικού νομοσχεδίου για την επαγγελματική εκπαίδευση προσθέτει μια τροπολογία στον νόμο του προσοντολογίου που επιτρέπει προσλήψεις ωρομίσθιων αναπληρωτών από τοπικούς πίνακες της εκάστοτε Διεύθυνσης Εκπαίδευσης κάτω από ορισμένες προϋποθέσεις με βάση τον βαθμό πτυχίου (καμία αναφορά στην προϋπηρεσία) και σε περίπτωση ισοβαθμίας την ημερομηνία κτήσης του.

Κυβέρνηση και ΥΠΑΙΘ στήνουν ένα άθλιο σκηνικό «κανονικότητας» επιχειρώντας να πείσουν πως όλα κυλούν «ομαλά»! Προσπαθούν να πείσουν πως αρκούν οι ελάχιστες μόνιμες προσλήψεις της ειδικής αγωγής (4.500 προσλήψεις –σταγόνα στον ωκεανό των 45.000 αναπληρωτών), ενώ τα χιλιάδες κενά σε παράλληλες στηρίξεις και όχι μόνο είναι αδύνατον να κρυφτούν! Η εκπαιδευτική διαδικασία συνεχίζεται απρόσκοπτα λένε, εννοώντας το φιάσκο της τηλε-«εκπαίδευσης», και ανακοινώνουν εγκύκλιο για την βαθμολογία μέσω εξετάσεων των μαθητ(ρι)ών στην Β/θμια, ακόμα κι όταν το 30% ΑΔΥΝΑΤΕΙ να συμμετάσχει! Μάλιστα η συνεχής αφήγηση της Κεραμέως ότι «η ύλη προχωρά κανονικά» δείχνει τις επιδιώξεις της και το ζοφερό μέλλον της εκπαίδευσης. Και τώρα επιχειρούν να εδραιώσουν ένα εργασιακό καθεστώς-κάτεργο, το οποίο θα αξιοποιηθεί για την κάλυψη των σχολείων με ωρομίσθιους αναπληρωτές οι οποίοι θα εξαρτώνται από τον κάθε διευθυντή εκπαίδευσης, που θα τρέχουν χιλιόμετρα από σχολείο σε σχολείο για να καλύψουν το 24ωρο ωράριό τους και να βουλώσουν τρύπες που διογκώνονται και πληθαίνουν κάθε χρόνο!

Κατά την γνωστή πλέον τακτική κυβέρνησης και ΥΠΑΙΘ να μην δίνουν ούτε μισό ευρώ στην παιδεία, εξαθλιώνουν οικονομικά τους αναπληρωτές, καταπατώντας τα εργασιακά τους δικαιώματα και επιπλέον καταστρατηγούν τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών. Πρόκειται για ακόμα ένα παράλληλο σύστημα προσλήψεων που εκμηδενίζει την προϋπηρεσία και ουσιαστικά την ίδια την εργασία.

Επιπλέον το νομοσχέδιο ξεδιάντροπα ανοίγει διάπλατα τον δρόμο για το πέρασμα της κεντρικής διαχείρισης της εκπαίδευσης σε τοπικό επίπεδο. Πρόκειται για την αρχή της μετατόπισης των προσλήψεων από το ΥΠΑΙΘ σε τοπικούς διευθυντές εκπ/σης και φυσικά στην τοπική αυτοδιοίκηση, στα πλαίσια της λεγόμενης αυτονομίας των σχολικών μονάδων και κατά τις "βέλτιστες" κατευθύνσεις ΕΕ-ΟΟΣΑ. Μετά τους διευθυντές εκπαίδευσης, γιατί να μην ακολουθήσουν οι δήμαρχοι; Έτσι ο κατάλογος δεν θα έχει τελειωμό! Μας αντιμετωπίζουν ως αναλώσιμους, επιδιώκουν να αλώσουν κι άλλο τις εργασιακές μας σχέσεις, σε ένα περιβάλλον που τα χρόνια δουλειάς και το πτυχίο θα αντικαθίσταται από τα κονέ, τις επαφές και τις ορέξεις του καθενός!

Είναι εξαιρετικά σοβαρό το ότι η προσμέτρηση της προϋπηρεσίας επιδιώκεται να καταργηθεί καθώς είναι πλέον σαφές ότι η “λύση” της ελαστικής εργασίας και της μόνιμης επαναλαμβανόμενης αναπλήρωσης δεν αποτελεί μια δημοσιονομική “αναγκαιότητα”, αλλά μια ξεκάθαρη πολιτική επιλογή του συστήματος. Επιδιώκουν για ακόμα μια φορά να είμαστε εργαζόμενοι/ες-λάστιχο, φθηνοί, ευέλικτοι, εξαρτημένοι από προγράμματα ΕΣΠΑ, ή τις διαθέσεις της κάθε διεύθυνσης εκπαίδευσης, του κάθε δήμου ή περιφέρειας.

Άλλωστε η κυβέρνηση της ΝΔ νομοθετεί σε καιρό πανδημίας, χρυσή ευκαιρία κατά την ίδια, μπαράζ αντιεκπαιδευτικών και αντεργατικών νόμων ενώ εφαρμόζει τον νόμο Γαβρόγλου -προσοντολόγιο- σαν ευαγγέλιο, με στόχο τη διάλυση του δημόσιου και δωρεάν σχολείου και την ολοκληρωτική κατάργηση της σταθερής και μόνιμης εργασίας.

Μην ξεχνάμε τον περσινό ν.4692/20 (Κεραμέως) και τα νέα αναλυτικά προγράμματα της Β/θμιας που συμπληρώνουν τις περικοπές σε χιλιάδες θέσεις εργασίας με θύματα μαθητές και εκπαιδευτικούς που βλέπουν τα μορφωτικά και εργασιακά τους δικαιώματα να συνθλίβονται κάτω από τους κόφτες και την «αριστεία» τωρινών και προηγούμενων αντιεκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων.

Μην ξεχνάμε πως λίγους μήνες πριν η Κυβέρνηση θεσμοθέτησε τις ολιγόμηνες συμβάσεις «τρίμηνων αναπληρωτών» αποκλείοντας ανθρώπους από την εργασία, ανάλογα με την υγειονομική τους κατάσταση (ναζιστικής έμπνευσης διάταξη στα πλαίσια της ευγονικής των εργαζόμενων) και δημιουργώντας ξανά παράλληλους πίνακες που παγιώνουν περεταίρω την ελαστικοποίηση των συμβάσεων των αναπληρωτών.

Οι επιλογές του ΥΠΑΙΘ είναι εγκληματικές τόσο για την υγεία μαθητών και εκπαιδευτικών, όσο και για τα μορφωτικά και εργασιακά δικαιώματα. Η ταξική και καταστροφική για την παιδεία παγίωση της τηλε-«εκπαίδευσης», η αξιολόγηση των μαθητών με «τηλε-διαγωνίσματα» και «τηλε-βαθμούς» μαζί με όλα τα παραπάνω δείχνουν την εγκληματική πολιτική του. Το Υπουργείο με τις πολιτικές επιλογές του κατάφερε να συσπειρώσει απέναντί του πάνω από το 95% του κλάδου. Δηλώνουμε σε κάθε τόνο ότι συνεχίζουμε τον αγώνα για μόνιμη και σταθερή εργασία για όλες και όλους!

Συναδέλφισσες/οι απαιτείται ΟΛΟΙ και ΟΛΕΣ να πάρουν θέση. Η κυβέρνηση ΝΔ και η κάθε κυβέρνηση που υπηρετεί την αντιδραστική ατζέντα ΕΕ-ΟΟΣΑ, θα βρίσκει άλλοθι να προχωρά σε αντιδραστικές τομές όσο αποδεχόμαστε την κατάσταση της αδιοριστίας και της αναπλήρωσης αλλά και την λογιστικού τύπου κάλυψη ωρών και την ποσοτικοποίηση του ωρολογίου προγράμματος ενάντια στις ποιοτικές και αναβαθμισμένες ανάγκες των μαθητών μας. Θα το κάνει είτε πετώντας στην ανεργία εκπαιδευτικούς ολόκληρων εκπαιδευτικών κλάδων όπως πρόσφατα των κοινωνικών επιστημών και των καλλιτεχνικών μαθημάτων, είτε προσλαμβάνοντας ωρομίσθιους ακόμα και με ευθύνη των Διευθυντών Σχολείων και των Δήμων ως εργοδοτών, είτε ακόμα να καλύπτει διδακτικές ώρες μέσω τηλεκπαίδευσης. Ο δρόμος της Μόνιμης και Σταθερής Δουλειάς ΟΛΩΝ και της Δωρεάν Δημόσιας Μόρφωσης των μαθητών μας, χωρίς αποκλεισμούς και ανισότητες, περνά μέσα από τη συλλογική απάντηση και απαίτηση για το σχολείο και την κοινωνία που ονειρευόμαστε, με βάση τις δυνατότητες και τις ανάγκες της εποχής.

Απαιτούμε εδώ και τώρα

·     Απόσυρση ολόκληρου του αντιεκπαιδευτικού νομοσχέδιου για την επαγγελματική εκπαίδευση, μαζί και της εν λόγω τροπολογίας για προσλήψεις ωρομίσθιων αναπληρωτών σε τοπικό επίπεδο.

·     Κατάργηση του ν. 4589/19 του Γαβρόγλου (προσοντολόγιο) και του 4692/20 της Κεραμέως και του θεσμού των 3μηνων συμβάσεων αναπληρωτών.

·     Μαζικούς μόνιμους διορισμούς/ Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτ(ρι)ών για την κάλυψη όλων των αναγκών αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και όλη την προϋπηρεσία.

·     Αύξηση χρηματοδότησης για ΥΓΕΙΑ και ΠΑΙΔΕΙΑ και όχι για εξοπλισμούς και μέσα καταστολής. Μέτρα τώρα για Ανοιχτά και Ασφαλή σχολεία με Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών και του προσωπικού καθαριότητας εδώ και τώρα.

·     Όχι στα νέα αναλυτικά προγράμματα που πέταξαν στην ανεργία χιλιάδες ειδικότητες.

·     Καμία-κανένας αποκλεισμένος λόγω παραβόλου, μη εξομοίωσης ή τυχαίων διαδικαστικών, γραφειοκρατικών λαθών.

·     Όχι στην Τράπεζα θεμάτων και τους εξεταστικούς φραγμούς. Μείωση της ύλης.

ΟΧΙ ΣΤΗ ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΖΩΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΑΣ

ΝΑ ΜΗΝ ΣΥΝΗΘΙΣΟΥΜΕ ΣΤΑ ΨΙΧΟΥΛΑ

ΟΙ ΑΝΑΓΚΕΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤ(ΡΙ)ΩΝ ΜΑΣ ΜΠΡΟΣΤΑ

ΣΤΑΘΕΡΗ ΚΑΙ ΜΟΝΙΜΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΚΑΙ ΟΛΟΥΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου