Νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί των σχολείων της Καρπάθου εκφράζουμε την αντίθεση μας απέναντι στη διαδικασία αξιολόγησης που πρόσφατα, μεθοδευμένα και εσπευσμένα αποφάσισε το Υπουργείο Παιδείας, με πρόφαση τη βελτίωση του εκπαιδευτικού μας συστήματος.
Η αντίθεσή μας αυτή βασίζεται στα ακόλουθα:
• Οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί εργαστήκαμε για δεκαετίες στο δημόσιο σχολείο και το στηρίξαμε ως αναπληρωτές σε μία κατάσταση ομηρίας και εργασιακής αβεβαιότητας. Τελικά διοριστήκαμε με βάση το «Προσοντολόγιο» του Νόμου Γαβρόγλου, αποδεικνύοντας την επιστημονική και παιδαγωγική μας επάρκεια.
• Στην αρχή της δόκιμης διετούς περιόδου των νεοδιόριστων έπρεπε να πραγματοποιηθεί εισαγωγική επιμόρφωση, πράγμα το οποίο παράτυπα δεν έχει συμβεί μέχρι σήμερα.
• Μέσω της ατομικής αξιολόγησης το Υπουργείο μεθοδεύει την επαναφορά του αναχρονιστικού θεσμού του επιθεωρητή (για δεύτερη φορά μετά το 2013-2014), ο οποίος έχει καταργηθεί 41 χρόνια πριν και η προσπάθεια επανεισαγωγής του απέτυχε παταγωδώς.
• Στις χώρες του εξωτερικού, όπου εφαρμόστηκε ατομική αξιολόγηση δεν επέφερε κανένα ουσιαστικό αποτέλεσμα, εκτός από την ενίσχυση των οικονομικών συμφερόντων των ιδιωτικών σχολείων.
• Η τοποθέτηση των συμβούλων-αξιολογητών από τις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης είναι βιαστική, ενώ η επιμόρφωση τους πρόχειρη (διάρκειας ολίγων ωρών μέσω Webex) και μη επαρκής, ανάλογη της εσπευσμένης απόφασης του Υπουργείου να επιβάλει μία αξιολόγηση μη νομιμοποιημένη στη συνείδηση της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Για τη βελτίωση του δημόσιου σχολείου χρειάζεται:
• Αύξηση χρηματοδότησης για την παιδεία.
• Νέα προγράμματα σπουδών και νέα βιβλία από έμπειρους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι έχουν υπηρετήσει επί χρόνια στις αίθουσες των ελληνικών δημόσιων σχολείων.
• Σύγχρονα κτίρια και υποδομές.
• Διορισμός/πρόσληψη του αναγκαίου εκπαιδευτικού προσωπικού και όχι με βάση πολιτικές σκοπιμότητες.
• Μείωση των μαθητών ανά τμήμα.
• Ουσιαστική και στοχευμένη δια ζώσης επιμόρφωση του εκπαιδευτικού προσωπικού εντός του διδακτικού ωραρίου.
Εμείς οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί της Καρπάθου, θέλοντας πραγματικά να προστατέψουμε το δημόσιο σχολείο, λέμε ΟΧΙ στην ατομική αξιολόγηση που προσπαθεί να επιβάλλει το Υπουργείο. Τι λέει η ΟΛΜΕ και η ΔΟΕ; Ποια η θέση των τοπικών Συλλόγων που μας εκπροσωπούν;
Ζητάμε άμεσα να τοποθετηθούν και να αναλάβουν μορφές δράσης. Να προκηρυχτεί απεργία-αποχή από την ατομική αξιολόγηση και να προγραμματιστούν στάσεις εργασίας, προστατεύοντας με αυτόν τον τρόπο την αξιοπρέπεια των εκπαιδευτικών και το δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης από αυτήν τη φαρσοκωμωδία του Υπουργείου.
Νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί Καρπάθου
30/01/2023
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου