9/4/2017
Η εβδομάδα των κινητοποιήσεων στην ειδική αγωγή, με
αφορμή την τροπολογία που την αφορά και την υπουργική απόφαση που την
εξειδικεύει, ολοκληρώθηκε με τη συνάντηση συλλογικοτήτων των αναπληρωτών και
εκπαιδευτικών σωματείων, εκπροσώπων της ΔΟΕ και εκπροσώπων φοιτητικών συλλόγων
με τον υπ. παιδείας.
Στη συνάντηση της Παρασκευής 6/4/2017 τα όσα είπε ο υπουργός, εν μέσω
ειρωνικών σχολίων και συναινετικών παρατηρήσεων, έδειξαν ότι το υπουργείο
εξακολουθεί να τηρεί με συνέπεια την εφαρμογή των οδηγιών ΕΕ-ΟΟΣΑ για διάλυση
των σταθερών δομών της ειδικής εκπαίδευσης μέσα από την προώθηση της «πλήρους ένταξης» (τροπολογία για τμήματα ένταξης,
τροπολογία για κάλυψη αναγκών ΕΑΕ με βάση τα πλεονάσματα-Ν. 4415, τροπολογία
για αριθμό μαθητών ανά τμήμα) των μαθητών με αναπηρία και ειδικές ανάγκες στη
γενική εκπαίδευση. Επιπλέον διευρύνει την ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων
των εργαζομένων στο χώρο της ειδικής αγωγής. Στην ειδική εκπαίδευση κυριαρχεί εδώ και
χρόνια η ανασφάλεια, η ελαστικότητα, η εκμετάλλευση των εργαζομένων, η αέναη
αλλαγή των πινάκων με την πρόταξη διαφορετικών κάθε φορά κριτηρίων (άλλοτε
ακαδημαϊκών άλλοτε κοινωνικών) και η χρηματοδότηση μέσω ΕΣΠΑ αντί κρατικών
κονδυλίων.
Με την τροπολογία και την υπουργική απόφαση το υπουργείο εμμένει στην
πρόκριση της μοριοδότησης των «πάντων όλων» όπως φάνηκε (όχι μόνο του πτυχίου,
αλλά και των μεταπτυχιακών ανάλογα με το πανεπιστήμιο από το οποίο θα
προέρχονται). Αυτό θα οδηγήσει αναπληρωτές (και μονίμους μελλοντικά λόγω
ισονομίας!!!) στη λογική ενός χρηματιστηρίου, όπου τη
μια μέρα θα κάνουν limit up οι τίτλοι σπουδών, την άλλοι τα κοινωνικά κριτήρια και την τρίτη
η παρακολούθηση διάφορων επιμορφωτικών σεμιναρίων. Με αυτό τον τρόπο θα
επιτυγχάνεται το συνεχές ανακάτεμα των πινάκων, θα ακυρώνονται εργασιακά/επαγγελματικά
δικαιώματα, θα ανακυκλώνεται η ανεργία και οι αναπληρωτές θα βρίσκονται στο
έλεος του εκάστοτε υπουργού, ώστε να είναι εύκολα χειραγωγήσιμοι. Παράλληλα,
συνεπάγεται ένα διαρκές κυνήγι απόκτησης μορίων, στο οποίο ο εκπαιδευτικός θα
καταθέτει χρόνο και χρήμα για να εξασφαλίζει την «πιθανότητα» ελαστικής
εργασίας περιορισμένου χρόνου.
Μεγάλοι χαμένοι από αυτές τις δρομολογήσεις θα είναι και οι
μαθητές με αναπηρία και ειδικές ανάγκες, αφού ο πρώτος κατά συνθήκη όρος για
την εξασφάλιση των μορφωτικών τους δικαιωμάτων (ΜΟΝΙΜΟΙ ΜΑΖΙΚΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ) θα
ακυρώνονται στο κυνήγι των προσόντων.
Η συνάντηση της Παρασκευής ωστόσο έφερε στην επιφάνεια και
τους συνολικότερους σχεδιασμούς του υπουργείου. Η αμφισβήτηση πανεπιστημιακών
τμημάτων, προγραμμάτων σπουδών και προσωπικού έγινε στη βάση ενός συνολικότερου
σχεδιασμού για την τριτοβάθμια εκπαίδευση: Η απαξίωση των πτυχίων αποτελεί
στρατηγικό στόχο της κυβέρνησης, σύμφωνα με τις κατευθύνσεις της Ε.Ε. Οι
ατομικές διαδρομές των φοιτητών θα δίνουν διαφορετική πρόσβαση για τον καθένα
στην αγορά εργασίας, θα πιστοποιούνται από κύκλους μαθημάτων που θα
παρακολουθεί ο καθένας ξεχωριστά και φυσικά σε αυτό το εκπαιδευτικό και πολιτικό
περιβάλλον θα είναι δύσκολο να διεκδικηθούν συλλογικά επαγγελματικά δικαιώματα,
συνθήκες εργασίας και μισθοί.
Στο σημείο αυτό χαρακτηριστική ήταν η δήλωση του υπουργού
ότι «οποιοσδήποτε έχει πτυχίο, δε σημαίνει ότι είναι κατάλληλος να διδάξει», επιβεβαιώνοντας
ότι οι συνεχείς πιστοποιήσεις, για να αποδείξεις «τι μπορείς να κάνεις» έναντι
του διπλανού σου προκρίνονται ως μέσο ελέγχου και διάλυσης συλλογικών
δικαιωμάτων. Ως βασικό τρίπτυχο προβάλλεται: α) η εκπαίδευση των εκπαιδευτικών
(κύκλοι σπουδών, σεμινάρια, πιστοποιήσεις, κατάρτιση), β) η αξιολόγηση τμημάτων
(αξιολογήσεις προγραμμάτων σπουδών σε όλα τα επίπεδα του εθνικού πλαισίου
προσόντων, επαγγελματικά δικαιώματα σε σύνδεση με τα επιμελητήρια και τις
ανάγκες της αγοράς), γ) η αξιολόγηση εκπαιδευτικών (πλαίσιο προσόντων
εκπαιδευτικού, πιστοποιητικά επαγγελματικής επάρκειας). Διόλου τυχαία που το
Π.Δ. 152 για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών παραμένει σε ισχύ, όπως άλλωστε
επιθυμούν και οι θεσμοί (δηλώσεις Κασσιανού 4/4).
Γι΄ αυτό το υπουργείο στην τροπολογία και την υπουργική απόφαση:
§ Επιβεβαιώνει ότι ΜΟΝΙΜΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΑΡΞΟΥΝ εντός του
πλαισίου των «διαπραγματεύσεων» με τους θεσμούς .
§ Επιλέγει να ρευστοποιήσει τα κριτήρια για την πρόσληψη των
αναπληρωτών, απαξιώνοντας πτυχία και προϋπηρεσία, εισάγοντας προσοντολόγιο που
σε επόμενη φάση θα το μεταφέρει και στους μόνιμους. Εφαρμόζει στην πράξη τον Ν.
3848 της Διαμαντοπούλου, που αποτελεί σημείο αναφοράς στο 3ο
μνημόνιο μαζί με τις ρυθμίσεις του Αρβανιτόπουλου.
§ Τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών
με αναπηρία βρίσκονται εκτός των ενδιαφερόντων του, γιατί αλλού λογοδοτεί: σε ΣΕΒ,
ΕΕ και ΟΟΣΑ.
Το ίδιο πλαίσιο διαρκούς λιτότητας
και περικοπών είναι αυτό που προωθεί την ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης
ανοίγοντας την κουβέντα για voucher και χαμηλά δίδακτρα, όπως
ευθαρσώς ανέφερε ο υπουργός. Για πρώτη φορά, άλλωστε στην ιστορία, ανατίθεται
από το υπουργείο παιδείας στο ΙΕΠ να επιλέξει ιδιωτική εταιρεία που θα
αναζητήσει στην αγορά πηγές χρηματοδότησης (χρηματοπιστωτικοί
ευρωπαϊκοί οργανισμοί, συμπράξεις μεταξύ Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα,
δωρεές / χορηγίες). Αν κάτι έχουμε να απαντήσουμε είναι ότι η δημόσια και
δωρεάν εκπαίδευση κατακτήθηκε με αγώνες και δε θα τη χαρίσουμε σε κανέναν!
Συναδέλφισσες/συνάδελφοι,
Το υπουργείο παιδείας και η κυβέρνηση
θέλει να ξεχάσουμε τους 2.000 απολυμένους της περσινής χρονιάς, επιδιώκοντας
επιπλέον τη συναίνεσή μας σε νέο γύρο απολύσεων. Η μοριοδότηση πτυχίου
απαξιώνει το ίδιο το πτυχίο, ενώ η μοριοδότηση προσόντων επιδέχεται συνεχείς
αλλαγές για το ανακάτεμα των πινάκων και άρα την ανακύκλωση της ανεργίας. Δε θα μπούμε στην κουβέντα ποιος «αξίζει» να δουλέψει και ποιος
όχι, με τον ίδιο τρόπο που δεν το κάναμε πέρυσι με το σχέδιο προσλήψεων Φίλη. Η
ανάλωσή μας στο ποιος θα είναι πρώτος και ποιος δεύτερος ή τελευταίος στον
πίνακα μάς περιορίζει στο διαχειριστικό πλαίσιο του υπουργείου, που καλλιεργεί
τον ανταγωνισμό και την ανθρωποφαγία, προκειμένου να περάσει τα μέτρα διάλυσης
του δημόσιου σχολείου πάνω σε καμένη γη. Δε θα υποκύψουμε στον εκβιασμό της
ανεργίας και της εργασιακής περιπλάνησης, εξοντώνοντας ο ένας τον άλλον. Με τον
ίδιο τρόπο καλούμε τους μόνιμους συναδέλφους να μην υποκύψουν στον εκβιασμό της
συμπλήρωσης ωραρίου συναινώντας στην καταστροφή θέσεων εργασίας. Το δημόσιο
σχολείο, που ασφυκτιά έπειτα από χρόνια περικοπών, μας χωρά όλες και όλους! Δε
δεχόμαστε καμιά έκπτωση στα εργασιακά μας δικαιώματα! Καμιά έκπτωση στα
μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας!
Απαιτούμε:
§ Μαζικούς μόνιμους διορισμούς ΤΩΡΑ με πτυχίο και προϋπηρεσία για την κάλυψη όλων των κενών (γενική και
ειδική) σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης με βάση τις σύγχρονες ανάγκες. Κατάργηση
του θεσμού των ΑΜΩ και της ελαστικής εργασίας. Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους με πλήρη
εργασιακά, ασφαλιστικά, συνταξιοδοτικά δικαιώματα!
§ Κατάργηση του Ν.3848/2010. Κανένα προσοντολόγιο. Όχι στα
πιστοποιητικά παιδαγωγικής, διδακτικής επάρκειας. Όχι στην αξιολόγηση, στο
σχεδιαζόμενο πιστοποιητικό επαγγελματικής επάρκειας και το πλαίσιο προσόντων
εκπαιδευτικού.
§ Άμεση κατάργηση της τροπολογίας για ειδική αγωγή και αναπληρωτές.
Τη Δευτέρα 10/4 στις 12μ.μ. καλούμε
όλες και όλους σε συγκέντρωσης διαμαρτυρίας
στο Υπουργείο Παιδείας την ώρα που ο υπουργός παιδείας θα έχει συνάντηση
με τους προέδρους των παιδαγωγικών τμημάτων με θέμα τον προαναφερθέντα
σχεδιασμό του υπουργείου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου