Ανακοινώθηκαν στο τέλος της προηγούμενης εβδομάδας οι
πίνακες κατανομής των 4.500 διορισμών που η κυβέρνηση της ΝΔ «επιδιώκει να
επιταχύνει» μέσα στο 2019. Ας «διαβάσουμε» λοιπόν τι λένε αυτοί οι πίνακες, ας
προσπαθήσουμε να αναγνώσουμε το περιβάλλον στο οποίο γίνονται, και ας
εξετάσουμε και τις συνέπειες της εφαρμογής του προσοντολογίου στην ειδική αγωγή
για τη σύνταξη των αξιολογικών πινάκων.
1.
Η φετινή
χρονιά σημαδεύεται από την πρόσληψη 38.000 (!!) αναπληρωτών εκπαιδευτικών σε
όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Αριθμός που όχι απλώς δεν νοείται να αποζητά
συγχαρητηρίων αλλά αντίθετα αποδεικνύει με τον πιο κραυγαλέο τρόπο την
ασφυκτική κατάσταση των σχολείων μας. Φανταστείτε για
μια στιγμή αν 38.000 εκπαιδευτικοί απουσίαζαν ταυτόχρονα από τα σχολεία μας,
για 5 μέρες ας πούμε. Το αποτέλεσμα θα ήταν αδιανόητο! Ούτε ένα κυριολεκτικά
σχολείο δεν θα μπορούσε να λειτουργήσει χωρίς αυτές τις προσλήψεις! Δεν μιλάμε
για έκτακτες λοιπόν ανάγκες που «αναπληρώνονται» προσωρινά, αλλά για
εκπαιδευτικούς που ανακυκλώνονται στο να καλύπτουν τους εαυτούς τους ΞΑΝΑ και
ΞΑΝΑ για πάνω από 10 χρόνια. Και ας μη βιαστούν να προτρέξουν οι διάφοροι
«καλοθελητές» να αμφισβητήσουν τους συναδέλφους μας μηδενικής προϋπηρεσίας που
μαζικά μπήκαν στην εκπαίδευση τα τελευταία δύο χρόνια. Κανένας/καμιά δεν
περισσεύει! Οι σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες επιβάλλουν την παρουσία τους και,
προχωρώντας ένα βήμα παραπέρα, ο πραγματικός αριθμός ξεπερνά κατά πολλές
χιλιάδες τις φετινές προσλήψεις. Γιατί ως εκπαιδευτικό κίνημα δώσαμε και θα
συνεχίσουμε να δίνουμε τη μάχη για την ικανοποίηση του συνόλου των αιτημάτων
μας για: μείωση του αριθμού στις τάξεις, μείωση των χρόνων συνταξιοδότησης, την
πλήρη στελέχωση όλων των υποστηρικτικών δομών, Τ.Ε. και παράλληλες στηρίξεις στη
βάση των αναγκών των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδ. εκπ/κές ανάγκες, την ένταξη
των προσφυγόπουλων στα δημόσια πρωινά τμήματα, την εφαρμογή της δίχρονης
προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης καθολικά σε όλη την επικράτεια, την κάλυψη
των αναγκών στις αντίστοιχες ειδικότητες σε α/βάθμια και β/βάθμια για την
ολόπλευρη μόρφωση και παιδεία.
2.
Κι όμως
την ώρα που ο αριθμός των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής και των συναδέλφων
ΕΕΠ-ΕΒΠ αγγίζει τους πάνω από 16.000, η κυβέρνηση της ΝΔ ανακοίνωσε την
κατανομή 4.500 θέσεων στην ειδική αγωγή, υλοποιώντας την απόφαση της κυβέρνησης
ΣΥΡΙΖΑ – που χυδαία και προκλητικά τώρα χύνει κροκοδείλια δάκρυα για όσους ο
δικός τους ψηφισμένος νόμος απέκλεισε/απέλυσε. Την ίδια
στιγμή,
στο εσωτερικό του κλάδου έχει ξεσπάσει εμφύλιος για το ποιος «αξίζει» και ποιος όχι να βρίσκεται σε αυτή την κατανομή! Κι όμως η πραγματικότητα βρίσκεται πολύ μακριά από την συζήτηση που μας έχουν επιβάλλει. Ο αριθμός των 4.500 είναι τραγικά ελάχιστος με βάση τις ανάγκες και το ζήτημα δεν είναι να μοιραστούμε τη φτώχεια και τη μιζέρια αριθμών που δεν τις καλύπτουν ούτε κατ’ ελάχιστο! Ολόκληρες ειδικότητες απουσιάζουν εξολοκλήρου από αυτή την κατανομή στην α/βάθμια, ενώ μόλις 4 εκτιμάται ότι είναι οι γυμναστές που χρειάζονται τα ειδικά σχολεία πανελλαδικά (!), αντίστοιχη είναι η εικόνα και στην β/βάθμια. Στην ουσία η κατανομή έγινε με βάση με τις οργανικές που υπάρχουν και όχι με βάση τις προσλήψεις των τελευταίων ετών, όπως έλεγαν. Έτσι ειδικότητες οι οποίες μόλις τα τελευταία χρόνια μπήκαν στα ειδικά σχολεία είναι εκτός! Δεν μας αντιστοιχεί όμως να κανιβαλίσουμε μεταξύ μας για το «ποιος ποιος θα φαγωθεί» για 10-20-30 θέσεις πάνω ή κάτω όταν οι αριθμοί αμείλικτα αποδεικνύουν το αντίθετο! Και ας αντιστρέψουμε την συζήτηση: αν για παράδειγμα από τους 1.500 περίπου δασκάλους «μοιράζονταν» οι 500 στους υπόλοιπους κλάδους θα ήμασταν ικανοποιημένοι; Απαιτούμε την ίδρυση νέων οργανικών, σε όλες τις ειδικότητες, για την κάλυψη όλων των πραγματικών αναγκών και τη μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών.
στο εσωτερικό του κλάδου έχει ξεσπάσει εμφύλιος για το ποιος «αξίζει» και ποιος όχι να βρίσκεται σε αυτή την κατανομή! Κι όμως η πραγματικότητα βρίσκεται πολύ μακριά από την συζήτηση που μας έχουν επιβάλλει. Ο αριθμός των 4.500 είναι τραγικά ελάχιστος με βάση τις ανάγκες και το ζήτημα δεν είναι να μοιραστούμε τη φτώχεια και τη μιζέρια αριθμών που δεν τις καλύπτουν ούτε κατ’ ελάχιστο! Ολόκληρες ειδικότητες απουσιάζουν εξολοκλήρου από αυτή την κατανομή στην α/βάθμια, ενώ μόλις 4 εκτιμάται ότι είναι οι γυμναστές που χρειάζονται τα ειδικά σχολεία πανελλαδικά (!), αντίστοιχη είναι η εικόνα και στην β/βάθμια. Στην ουσία η κατανομή έγινε με βάση με τις οργανικές που υπάρχουν και όχι με βάση τις προσλήψεις των τελευταίων ετών, όπως έλεγαν. Έτσι ειδικότητες οι οποίες μόλις τα τελευταία χρόνια μπήκαν στα ειδικά σχολεία είναι εκτός! Δεν μας αντιστοιχεί όμως να κανιβαλίσουμε μεταξύ μας για το «ποιος ποιος θα φαγωθεί» για 10-20-30 θέσεις πάνω ή κάτω όταν οι αριθμοί αμείλικτα αποδεικνύουν το αντίθετο! Και ας αντιστρέψουμε την συζήτηση: αν για παράδειγμα από τους 1.500 περίπου δασκάλους «μοιράζονταν» οι 500 στους υπόλοιπους κλάδους θα ήμασταν ικανοποιημένοι; Απαιτούμε την ίδρυση νέων οργανικών, σε όλες τις ειδικότητες, για την κάλυψη όλων των πραγματικών αναγκών και τη μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών.
3.
Κυβέρνηση-ΕΕ-ΟΟΣΑ επιδιώκουν να
επιβάλλουν στο εσωτερικό των εργαζόμενων την λογική ότι είναι οι εργαζόμενοι
που ευθύνονται για την ανεργία τους, καθώς δεν κατάφεραν να αποδείξουν ότι
είναι «άξιοι και κατάλληλοι» να κρατήσουν τη θέση εργασίας τους, δεν μπορούν να
διεκδικούν και να απαιτούν όσα τους αξίζουν γιατί τα πράγματα δεν μπορούν να
πάνε αλλιώς, τα οικονομικά δεν το επιτρέπουν. Μόνη διέξοδος είναι η ατομική
διαπραγμάτευση, η επιβίωση του καθένα μας έναντι όλων των υπολοίπων. Αυτό επιβεβαιώθηκε
πέραν κάθε αμφιβολίας από την εφαρμογή του προσοντολογίου-έκτρωμα του ν.
4589/19 της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, που έθεσε σε εφαρμογή η ΝΔ. Χιλιάδες συνάδελφοί
μας είδαν τους εαυτούς τους να κατρακυλούν στους πίνακες, 2.000 οδηγούνται σε
απόλυση γιατί στο σκληρό αξιολογικό τους σύστημα και στην ανθρωποφαγία θα
θυσιαστούν για 3 ευρώ, αρκεί να αποδείξουν ότι μόνο όσοι βγουν «νικητές» στην
αρένα επιβίωσης θα διεκδικήσουν μια θέση εργασίας, άλλωστε «υπάρχουν κι οι
άλλοι που τα κατάφεραν». Και σε αυτό το περιβάλλον η αντιπαράθεση χάνει το
στόχο της και μεταφέρεται εντός. Ο εχθρός είναι όσοι είδαν τους εαυτούς τους
στους αριθμούς κι όχι εκείνοι που τους πετσόκοψαν, αλληλοσπαραζόμαστε μεταξύ
μας για να προσθέσουμε λίγα ψίχουλα και στη δική μας τσέπη. Και εν τω μεταξύ
γίνεται φανερό ότι οι διορισμοί αποτελούν τον δούρειο ίππο για ένα σκληρό
ανταγωνιστικό και κανιβαλικό σύστημα πρόσληψης αναπληρωτών που θα μας κρατά
όλους στην ανασφάλεια, όμηρους της ανακύκλωσης της ανεργίας-εργασίας μας ανά
δύο ή τρία χρόνια, οικονομικά και ψυχολογικά στραγγισμένους ξοδεύοντας ποσά σε
σεμινάρια και μεταπτυχιακά προκειμένου να περάσουμε τους από πάνω μας και να
διασφαλίσουμε ότι δεν θα μας περάσουν οι από κάτω μας.
Στα νεοφιλελεύθερα σχέδια τους να μας
κατακερματίσουν παλεύοντας ο καθένας μόνος του κι εναντίον ΟΛΩΝ, να απαξιώσουν
το πτυχίο και την προϋπηρεσία μας, να μας επιβάλουν να αγοράζουμε μια θέση ελαστικής εργασίας κάθε χρόνο απαντάμε
τρανταχτά ΟΧΙ! Το ανθρωποφαγικό
προσοντολόγιο των απολύσεων και της αξιολόγησης ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ!
ΝΑ ΠΙΑΣΟΥΜΕ ΤΟ
ΝΗΜΑ ΤΟΥ ΓΕΝΑΡΗ!!
Αρκετά
ανεχτήκαμε τις κυβερνητικές, γραφειοκρατικές πλειοψηφίες των ΔΟΕ-ΟΛΜΕ να
παζαρεύουν το μέλλον και την εργασία μας! Καλούμε όλα τα εκπαιδευτικά σωματεία
ΣΕΠΕ-ΕΛΜΕ, σε συσπείρωση και πανεκπαιδευτικό συντονισμό και αγώνα να
προχωρήσουμε στην οργάνωση πανελλαδικής μέρας δράσης με απεργία στο τέλος του
Γενάρη.
Καλούμε όλους/όλες σε μαζική συμμετοχή στην πανελλαδική συνέλευση αγώνα
στις 6/01/2020 στο αμφιθέατρο ΜΑΝΧ του ΠΤΔΕ.
ΔΙΝΟΥΜΕ ΥΠΟΣΧΕΣΗ ΑΓΩΝΑ!
ΑΜΕΣΟΣ ΔΙΟΡΙΣΜΟΣ/ΜΟΝΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΟΛΩΝ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΠΤΥΧΙΟ ΚΑΙ ΟΛΟΚΛΗΡΗ
ΤΗΝ ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑ!
ΔΕΝ ΤΣΙΜΠΑΜΕ ΣΤΟ ΠΑΖΑΡΙ ΕΛΠΙΔΩΝ ΤΟΥΣ! ΕΔΕΙΞΑΝ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΟΥΣ!
ΩΡΑ ΝΑ ΔΩΣΟΥΜΕ
ΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΜΑΣ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΜΕ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΑΓΩΝΑ!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου