Για πολλοστή φορά οι αναπληρωτ(ρι)ες βλέπουν το όνομά τους σε νέους πίνακες που παίζουν με τις ζωές, το προσωπικό και επαγγελματικό τους μέλλον. Τα χρόνια περιπλάνησης από σχολείο σε σχολείο και από μέρος σε μέρος, καθώς και οι εκρηκτικές ανάγκες για κάλυψη θέσεων στα δημόσια σχολεία, φαίνεται να μην αρκούν για την ικανοποίηση του πάγιου αιτήματός μας για μόνιμους μαζικούς διορισμούς. Δεν γελιόμαστε! Δεν είναι ο στόχος τους να διορίσουν. Ο σχεδιασμός της Κυβέρνησης για μόνο 4.500 μονιμοποιήσεις στην ειδική αγωγή (σε όλες τις βαθμίδες και όλες τις ειδικότητες, εκπαιδευτικούς, ΕΕΠ και ΕΒΠ), την ώρα που οι ανάγκες είναι κατά πολλές χιλιάδες περισσότερες, είναι ένα τυράκι στον κόσμο της εκπαίδευσης που δουλεύει τόσα χρόνια στην ανασφάλεια. Είναι εμπαιγμός!
Η πολιτική της αδιοριστίας και της ελαστικής εργασίας καθιερώνεται σε όλους τους εργασιακούς χώρους.
Το σύγχρονο μοντέλο της οικονομίας είναι αυτό που επιτάσσει τον φθηνό ελαστικά εργαζόμενο που θα είναι διαθέσιμος, «καταρτισμένος» και ευπροσάρμοστος σε εργασιακές συνθήκες γαλέρας. Αντίστοιχα το σχολείο που θέλουν να διαμορφώσουν είναι αυτό της κατηγοριοποίησης, της αξιολόγησης, του ανταγωνισμού και των ακραίων ανισοτήτων. Διαχρονικά όλες οι κυβερνήσεις είχαν στην φαρέτρα τους νομοσχέδια πλήρως εναρμονισμένα στις επιταγές Ε.Ε και ΟΟΣΑ, που στόχος τους είναι να σπείρουν ανασφάλεια, ανταγωνισμό και ατομικισμό μεταξύ των εργαζομένων και δεν περιέχουν κανένα στόχο στήριξης του δημόσιου σχολείου στο μέτρο των αναγκών των μαθητών με μόνιμο και σταθερό προσωπικό και σύγχρονες, καινούργιες και περισσότερες υποδομές.
Το σύγχρονο μοντέλο της οικονομίας είναι αυτό που επιτάσσει τον φθηνό ελαστικά εργαζόμενο που θα είναι διαθέσιμος, «καταρτισμένος» και ευπροσάρμοστος σε εργασιακές συνθήκες γαλέρας. Αντίστοιχα το σχολείο που θέλουν να διαμορφώσουν είναι αυτό της κατηγοριοποίησης, της αξιολόγησης, του ανταγωνισμού και των ακραίων ανισοτήτων. Διαχρονικά όλες οι κυβερνήσεις είχαν στην φαρέτρα τους νομοσχέδια πλήρως εναρμονισμένα στις επιταγές Ε.Ε και ΟΟΣΑ, που στόχος τους είναι να σπείρουν ανασφάλεια, ανταγωνισμό και ατομικισμό μεταξύ των εργαζομένων και δεν περιέχουν κανένα στόχο στήριξης του δημόσιου σχολείου στο μέτρο των αναγκών των μαθητών με μόνιμο και σταθερό προσωπικό και σύγχρονες, καινούργιες και περισσότερες υποδομές.
Η επιτομή της τιμωρητικής αξιολόγησης μεταξύ των αναπληρωτών ήρθε με τον νόμο Γαβρόγλου και βρίσκει εφαρμογή τώρα με την έκδοση των οριστικών πινάκων στην Ειδική Αγωγή και σε αυτούς που αναμένονται στην Γενική Εκπαίδευση. Οι οριστικοί πίνακες της Ειδικής Αγωγής αποδεικνύουν σε όλο τους το μέγεθος την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί στην εκπαίδευση. Οι ανακατατάξεις αποδεικνύουν ότι ο κατακερματισμός του κλάδου, η ανακύκλωση ανεργίας-εργασίας και η υποβάθμιση της προϋπηρεσίας μας, τα αποτελέσματα της εφαρμογής του προσοντολογίου, είναι εδώ!
~Δεν θα φταίει το Υπουργείο που δεν διορίστηκες αλλά ΕΣΥ που δεν ανταποκρίνεσαι στις παράλογες απαιτήσεις τους! Αυτή είναι η λογική τους.~
Αυτοί οι πίνακες συνοδεύονται από άλλα τόσα χρόνια αδιοριστίας και ανασφάλειας. Χαρακτηριστικό είναι ότι φέτος δούλεψαν πάνω από 40.000 αναπληρωτές σε πραγματικά λειτουργικά κενά των σχολείων, ενώ ο προγραμματισμός της Κυβέρνησης για μονιμοποιήσεις ολοκληρώνεται στις 3,5 χιλιάδες μονιμοποιήσεις στην ειδική αγωγή. Πάνω από 35000 αναπληρωτές είναι καταδικασμένοι να περιμένουν κάθε χρόνο να δουν εάν θα δουλέψουν και σε ποιο μέρος και μάλιστα με ένα σύστημα προσλήψεων «ξαφνικό θάνατο». Ρευστό και μεταβλητό από 2ετία σε 2ετία, που δημιουργεί έναν αγώνα επιβίωσης μεταξύ των ίδιων των εργαζόμενων στο «Κολοσσαίο» της αγοράς των πιστοποιητικών. Δεν είναι τυχαίο το πόσο εύκολα έχουν πεταχτεί στην μόνιμη ανεργία χιλιάδες «αποκλεισμένοι από τους πίνακες» συνάδελφοι, πριν καν προλάβει να εφαρμοστεί ο ν.4589.
Πιο συγκεκριμένα:
Αυτοί οι πίνακες συνοδεύονται από απολύσεις. Ήδη 2000 άτομα λόγω μικρολαθών και απροσεξιών, ενώ άλλα τόσα λόγω περίπλοκων οδηγιών, είναι εκτός πινάκων για τα επόμενα χρόνια και μπορεί να μην ξαναδουλέψουν ούτε και μετά από το πέρας αυτών των ετών. Τονίζουμε ότι αυτό δεν σημαίνει ότι αποκλείονται απλά από τους μόνιμους διορισμούς, αλλά αποκλείονται και από το να δουλέψουν ως αναπληρωτ(ρι)ες!
Αυτοί οι πίνακες συνοδεύονται από ακραίο ανταγωνισμό, αξιολόγηση και διαρκή ανασφάλεια. Οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί ως το πιο ευάλωτο κομμάτι εργαζομένων της εκπαίδευσης έρχονται πρώτοι αντιμέτωποι με το σκληρό πρόσωπο της αξιολόγησης, «κρίνονται» ως κατάλληλοι/ακατάλληλοι να κρατήσουν τη θέση εργασίας τους παρά τα χρόνια προσφοράς τους στο δημόσιο σχολείο, τιμωρούνται με απόλυση, ανεργία και αποκλεισμούς αν δεν καταφέρουν να επιβιώσουν στην αρένα συγκέντρωσης προσόντων, μια διαδικασία που θα πλήξει και θα αμφισβητήσει τον δημόσιο χαρακτήρα των σχολείων και θα επηρεάσει τις εργασιακές σχέσεις μόνιμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών.
Το δικαίωμα στην εργασία μας θέλουν να είναι συνυφασμένο με την ατομική ευθύνη. Η προσμέτρηση ακαδημαϊκών προσόντων και η απαξίωση του πτυχίου και της προϋπηρεσίας έχει βάλει τους εκπαιδευτικούς σε μια δαπανηρή διαδικασία συλλογής χαρτιών, τα οποία μας κατηγοριοποιούν σε “άξιους” και μη, εισάγουν ταξικούς φραγμούς στην εκπαίδευση των ίδιων των εκπαιδευτικών και κατηγοριοποιούν στην ουσία οικονομικά τους εκπαιδευτικούς σε αυτούς που “έχουν” και σε αυτούς που “δεν έχουν”, ενώ όλα αυτά τα χαρτιά δεν είναι σίγουρο αν θα μετράνε στους επόμενους πίνακες. Το σεμινάριο 300 ωρών για τους επόμενους πίνακες μπορεί να γίνει 500 ή 600 ωρών κ.ο., ενώ μπορεί να προστεθεί μοριοδότηση κάποιας άλλης επάρκειας, ανάλογα πάντα με τους κανόνες της αγοράς. Εργαζόμενοι σύμφωνα με τις επιταγές ΕΕ-ΟΟΣΑ-κυβερνήσεων-κεφαλαίου, ανταγωνιστικοί, αξιολογούμενοι συνεχώς, ανασφαλείς και υπάκουοι, διαρκώς με το πόδι έξω από την εργασία και με τον φόβο της απόλυσης, αυτό είναι το νέο μοντέλο εργαζόμενου που επιδιώκουν να επιβάλλουν στην εκπαίδευση. Σπέρνουν την ανασφάλεια σε ένα παιχνίδι φρούδων ελπίδων για μονιμοποίηση και αποπροσανατολίζουν από τη συλλογική συσπείρωση για ανατροπή των πολιτικών τους, οδηγώντας μας σε ένα ατομικό ατελέσφορο δρόμο.
Το πτυχίο κατοχυρώνει τα εργασιακά μας δικαιώματα και η προϋπηρεσία το αυτονόητο δικαίωμα στη μόνιμη, σταθερή και αξιοπρεπή δουλειά. Αυτά είναι ο κοινός τόπος όλων μας, αυτά μας ενώνουν και αυτά πρέπει να διεκδικήσουμε!
Δεν είναι πολυτέλεια η απαίτηση για μόνιμους διορισμούς στο ύψος των αναγκών των μαθητών μας. Καιρός να δείξουμε ότι τους κανόνες θα τους επιβάλλουμε ΕΜΕΙΣ γιατί πηγάζουν από το δίκαιο αίτημά μας για αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας σε ένα σχολείο που θα μορφώνει ολόπλευρα τα παιδιά, κόντρα στο αποστειρωμένο σχολείο της αγοράς που «οραματίζονται»!
ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΜΟΝΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤ(ΡΙ)ΩΝ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΠΤΥΧΙΟ ΚΑΙ ΟΛΗ ΤΗΝ ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑ
ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΣΟΝΤΟΛΟΓΙΟΥ (ν.4589/19)
ΕΜΕΙΣ ΘΕΛΟΥΜΕ ΣΧΟΛΕΙΑ ΠΟΥ ΜΟΡΦΩΝΟΥΝ
ΑΥΤΟΙ ΘΕΛΟΥΝ ΣΧΟΛΕΙΑ ΠΟΥ ΑΠΑΞΙΩΝΟΥΝ
ΕΧΟΥΜΕ ΔΙΑΛΕΞΕΙ ΠΛΕΥΡΑ
ΑΥΤΟΙ ΘΕΛΟΥΝ ΣΧΟΛΕΙΑ ΠΟΥ ΑΠΑΞΙΩΝΟΥΝ
ΕΧΟΥΜΕ ΔΙΑΛΕΞΕΙ ΠΛΕΥΡΑ
Με βάση την απόφαση της συνέλευσης που πραγματοποιήθηκε την Δευτέρα 22/6 καλούμε όλους/όλες:
- Τρίτη 23/6 Κινητοποίηση στις 13:00 στο ΥΠΑΙΘ ενάντια στην ΥΑ που αλλάζει το ΩΠ στη β/βάθμια και οδηγεί σε χιλιάδες απολύσεις αναπληρωτ(ρι)ων, ενώ ανοίγει το δρόμο και σε νέες διαθεσιμότητες. Αμέσως μετά Συνέλευση Αγώνα στο υπαίθριο πάρκο δίπλα από το ΥΠΑΙΘ
- Τρίτη 23/6 συμμετέχουμε και στηρίζουμε την εργατική διαδήλωση στις 7μμ στα Χαυτεία μαζί με πρωτοβάθμια σωματεία ιδιωτικού/δημόσιου τομέα
- Πέμπτη 25/6 στις 7.30μμ στο Σύνταγμα νέα πανεκπαιδευτική συγκέντρωση. Δεν υποχωρούμε μέχρι τη νίκη!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου