Την Παρασκευή 5/11 πραγματοποιήθηκε συνέλευση του Συντονιστικού Αναπληρωτών Αδιόριστων Εκπαιδευτικών. Στην συνέλευση παρουσιάστηκαν τα ζητήματα που έχουν προκύψει τις τελευταίες μέρες μετά την μεγαλειώδη συμμετοχή των εκπαιδευτικών στην απεργία – αποχή (ΑΑ) και στην τεράστια απεργιακή συγκέντρωση στις 11/10, τις αποφάσεις της πλειοψηφίας της ΔΟΕ, των τοπικών συλλόγων ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ και προτάθηκαν, συζητήθηκαν και οργανώθηκαν επόμενα βήματα.
Αξιολόγηση – Βασικά σημεία
Συζητώντας το θέμα της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας δεν γίνεται να μην αναφερθούμε –κυρίως για τους νέους/νέες συναδέλφους/ισσες- σε κάποια βασικά σημεία του νόμου (4692/20 & 4823/21).
· Τα σχολεία βαθμολογούνται και κατηγοριοποιούνται σε «καλά» και «κακά» με κριτήριο το κατά πόσον μπορούν ως «αυτόνομα» πια να καλύπτουν μόνα τους τις ανάγκες τους. Η ευθύνη λοιπόν για την λειτουργία τους (πόροι, υποδομές, επιμόρφωση εκπαιδευτικών κλπ πάει από το κράτος –δημόσια- στους εκπαιδευτικούς & γονείς –ιδιωτική).
· Τα σχολεία αξιολογούνται εσωτερικά (από τους εκπαιδευτικούς) και εξωτερικά (από τους συντονιστές και τους επόπτες ποιότητας). Όλα τα αποτελέσματα, οι στόχοι που επιτεύχθηκαν ή όχι από τους μαθητ(ρι)ες, οι δράσεις, τα σεμινάρια που έγιναν ή όχι δημοσιοποιούνται στο blog του σχολείου και καταχωρούνται στον φάκελο του εκπαιδευτικού και του μαθητή.
· Τα σχολεία θα χρηματοδοτούνται πλέον από χορηγούς και ιδιώτες, οι σχολικοί χώροι θα μπορούν να νοικιάζονται. Έτσι εκπαιδευτικοί και διευθυντές θα γλείφουν χορηγούς, θα μανατζάρουν το σχολείο για να πάρουν την χορηγία και θα αγωνιούν αν θα πιάσουν τους δείκτες για να φιλοτιμηθεί ο χορηγός να χτυπήσει την πόρτα τους.
· Οι εκπαιδευτικοί παρακολουθούνται από συντονιστές και διευθυντές οι οποίοι μπαίνουν στις αίθουσες, παρακολουθούν και βαθμολογούν τους εκπαιδευτικούς.
· Οι εκπαιδευτικοί θα δουλεύουν για ώρες εκτός ωραρίου σε δουλειές άσχετες με το εκπαιδευτικό τους έργο, απλώς θα προσπαθούν να στοιχειοθετήσουν την εικόνα ενός «καλού» σχολείου. Προωθείται η εθελοντική εργασία για μαθητές (βλ. θέμα σε εργαστήρια δεξιοτήτων) και εκπαιδευτικούς, η δουλειά εκτός ωραρίου, τα ξεροκόμματα για υπερωρίες και τελικά ο αμείλικτος ανταγωνισμός και η ανθρωποφαγία. Αν μια φορά οι πίνακες του προσοντολογίου έκαναν τους αναπληρωτ(ρι)ες να παραπαίουν ανάμεσα στην ανεργία και την εργασία και να κυνηγούν ακριβοπληρωμένα σεμινάρια και μεταπτυχιακά, η αξιολόγηση και όσα περιλαμβάνει θα κάνει τους αναπληρωτ(ρι)ες καταναλωτές πτυχίων και σεμιναρίων για να αυξήσουμε τα μόρια μας!
Τι σχολείο διαμορφώνεται; Οι μαθητές μας που είναι;
· Η βαθμολόγηση του σχολείου θα συνδέεται με το portfolio του μαθητή που θα έχει από το νηπιαγωγείο μέχρι την Γ’ Γυμνασίου. Οι μαθητ(ρι)ες υποβάλλονται σε πανελλαδικού τύπου εξετάσεις στην ΣΤ’ Δημοτικού και στη Γ’ Γυμνασιου. Εκπαιδευτικοί και μαθητ(ρι)ες θα εξαντλούνται στην προετοιμασία των εξετάσεων, αντί να διεκδικούν την ποιότητα μιας ολόπλευρης μάθησης.
· Η σχολική διαρροή και αποτυχία (για την οποία αγωνιούν τόσο που την έχουν βάλει και σε έναν αξιολογικό δείκτη για να τη φορτώσουν και αυτή πάνω μας) θα μεγαλώσει και τα παιδιά θα γίνουν ρομπότ με εσωτερικευμένο άγχος και ανασφάλεια σε ένα σκληρό εξετασιοκεντρικό σύστημα. Το παράδειγμα των αποτελεσμάτων από την εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής φέτος που πέταξε 40.000 μαθητές/τριες έξω από τα Πανεπιστήμια είναι πολύ χαρακτηριστικό. Όπως αποδείχτηκε, με 10 και 15 βαθμό δεν μπορείς να σπουδάσεις στο δημόσιο πανεπιστήμιο, αλλά με 10 και 15 χιλιάδες ευρώ μπορείς στα ιδιωτικά κολέγια. Πρώτη φορά σε 50 χρόνια γίνεται τόσο μεγάλη σφαγή σε μαθητ(ρι)ες για την είσοδό τους σε ΑΕΙ.
· Οι μαθησιακές δυσκολίες και οι φυσιολογικές διαφορετικές ταχύτητες μάθησης για το κάθε παιδί (αιτίες κοινωνικοοικονομικές κλπ) θα γίνουν ένας δείκτης που δεν θα μπορεί να πιάσει το σχολείο. Η αξιολόγηση θα διευρύνει τις ταξικές ανισότητες, οι γονείς θα ψάχνουν το «καλό» σχολείο, αγκαλιά με το υποχρεωτικά «καλό» portfolio του παιδιού που θα ανταγωνίζεται όλα τα άλλα και θα πρέπει κάθε φορά να αποδεικνύει πόσο άριστο είναι για να έχει δικαίωμα στη δημόσια εκπαίδευση! Έχουμε πια καταλάβει, τα δημόσια αγαθά υγεία, παιδεία δεν θα είναι πια για όλους/όλες!
· Κρατικές ελλείψεις, αναπληρωτ(ρι)ες παντού, κοντέινερ που πλημυρίζουν αντί για σχολεία, γυψοσανίδες για οροφές, αέναα κενά μέχρι τέλος της σχολικής χρονιάς, τμήματα με 28 παιδιά, συγχωνεύσεις και κλεισίματα σχολείων θα είναι πια κανόνας!
Τι απαντάμε εμείς;
Οι αναπληρωτ(ρι)ες είμαστε οι πρώτοι που θα πληγούμε από ένα τέτοιο σχολείο. Ο ανταγωνισμός, το κυνήγι χαρτιών και του διπλανού θα πιάσει ταβάνι! Το σχολείο της ιδιωτικοποίησης, της ταξικής ανισότητας, του φόβου και του αυταρχισμού δεν είναι το σχολείο που ονειρευόμαστε για τα παιδιά μας. Για αυτό βγαίνουμε μπροστά και απαιτούμε εδώ και τώρα αγωνιστικές λύσεις!
Η μεγαλειώδης συμμετοχή στην απεργία-αποχή πέρυσι και φέτος, τα ποσοστά της απεργίας στις 11/10 και η αποφασιστικότητα των εκπαιδευτικών επιβάλλουν την συνέχιση της απεργίας-αποχής καθώς και των απεργιακών κινητοποιήσεων. Μπροστά στην επίθεση του ΥΠΑΙΘ οι εκπαιδευτικοί πρέπει να βγούμε δυναμικά και θαρρετά στην διεκδίκηση της συνέχισης του αγώνα μέχρι την κατάργηση των νόμων της αξιολόγησης!
Απαιτούμε από τις ομοσπονδίες ΔΟΕ, ΟΛΜΕ και ΠΟΣΕΕΠΕΑ να κηρύξουν νέα απεργία-αποχή! Το δικαστήριο έκρινε ότι ήταν παράνομη, αλλά όχι καταχρηστική. Η κήρυξη νέας απεργίας-αποχής είναι απολύτως εφικτή. Τονίζουμε ξανά ότι η συμμετοχή στην απεργία-αποχή είναι νόμιμο συνδικαλιστικό δικαίωμα του κάθε εργαζόμενου/ης, όπως η συμμετοχή στην απεργία και τη στάση εργασίας! Απαιτούμε να σταματήσουν ΤΩΡΑ οι εκφοβισμοί και οι εκβιασμοί προς αναπληρώτ(ρι)ες και νεοδιόριστους/ες και όσοι συναδελφοι/ισσες αντιμετωπίζουν τέτοιες συμπεριφορές, να μην φοβηθούν! Να επικοινωνήσουν άμεσα είτε με το Συντονιστικό είτε με το τοπικό σωματείο τους!
Απαιτούμε από τα τοπικά σωματεία ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ να ζητήσουν από τις ομοσπονδίες να κηρυχθεί νέα απεργία-αποχή, αλλά και να κηρύξουν τα ίδια απεργία αποχή για τα μέλη τους στέλνοντας εξώδικο όπως έχουν ξεκινήσει να κάνουν ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να βγάλουν οπωσδήποτε στάσεις εργασίας για τους εκπαιδευτικούς που δεν επιθυμούν να συμμετέχουν στις ειδικές συνεδριάσεις που θα γίνουν σωρηδόν αυτή την εβδομάδα! Ταυτόχρονα να απαιτήσουν από τις ομοσπονδίες απεργιακές κινητοποιήσεις άμεσα!
Καλούμε τους εκπαιδευτικούς πανελλαδικά να συντάξουν κείμενο υπογραφών (ατομικών ή σχολικών μονάδων) στο οποίο θα καλούν τα τοπικά σωματεία ΣΕΠΕ, ΕΛΜΕ, ΣΕΠΕΕΑ να πάρουν τις παραπάνω αποφάσεις. Η ενεργός συμμετοχή στα τοπικά σωματεία και στις συλλογικές τους διαδικασίες (γενικές συνελεύσεις, επιτροπές αγώνα, κινητοποιήσεις και άλλες δράσεις) είναι ο μόνος τρόπος για συλλογικό αγώνα. Στον χώρο εργασίας μας, στην εκπαίδευση, έχουμε κατοχυρωμένα δικαιώματα που κατακτήθηκαν με σκληρούς αγώνες, ενώ η ύπαρξη σωματείων που διεκδικούν και προστατεύουν τους εργαζόμενους τους είναι μεγάλης σημασίας! Τα σωματεία μας δεν είναι κάποια διοικητικά συμβούλια που εκλέγουμε και μας εκπροσωπούν, είναι όλες και όλοι εμείς που με την ενεργό συμμετοχή μας στις δράσεις τους αποφασίζουμε και δίνουμε ζωή στον αγώνα τους.
Η νίκη των εργαζομένων στην e–food και την COSCO δίνει μεγαλειώδες μήνυμα για όλες/όλους εμάς πως οι εργαζόμενοι έχουμε τη δύναμη στα χέρια μας και η μαζική αντίδρασή μας μπορεί να γκρεμίσει τα αντεργατικά σχέδια κυβέρνησης και αφεντικών!
· Επικοινωνούμε τη δράση μας και τα αιτήματά μας σε γονείς και κοινωνία.
· Συμμετέχουμε στις συνελεύσεις, στις επιτροπές αγώνα και σε κάθε συλλογική διαδικασία των σωματείων μας!
· Συμμετέχουμε στο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο στις 11/11
Απαιτούμε:
· Εδώ και τώρα ΔΟΕ, ΟΛΜΕ και ΠΟΣΕΕΠΕΑ να κηρύξουν απεργία αποχή!
· Κατάργηση των ν. 4692/20 και ν. 4823/21 της αξιολόγησης και του νόμου Χατζηδάκη
· Κατάργηση του ν. 4589/19 του προσοντολογίου και του ν. 4692/20 Κεραμέως. Καμία σκέψη για ΑΣΕΠ, γραπτό διαγωνισμό και συνεντεύξεις
· Πλήρη εξίσωση προς τα πάνω των εργασιακών, ασφαλιστικών και συνδικαλιστικών δικαιωμάτων με αυτά των μονίμων – πλήρης προστασία της μητρότητας
· Δημόσια ανάρτηση πινάκων πρόσληψης και τοποθέτησης για διαφανή και νόμιμη διαδικασία τοποθέτησης
· Άμεση φάση προσλήψεων για κάλυψη ΟΛΩΝ των κενών κάθε ειδικότητας
· Κάλυψη όλων των αιτημάτων της παράλληλης στήριξης/ΕΒΠ με έναν εκπαιδευτικό προς έναν μαθητή. Στελέχωση ΟΛΩΝ των τμημάτων ένταξης και των σχολείων με ΕΒΠ, σχολικούς νοσηλευτές σύμφωνα με τις ανάγκες
· Δωρεάν τεστ για όλους-ες. Το δικαίωμα στην εργασία δεν εξαγοράζεται!
· Άμεση κατάργηση του θεσμού τρίμηνης σύμβασης. Κατάργηση της ελαστικής εργασίας
· Μαζικούς μόνιμους διορισμούς/μονιμοποίηση ΟΛΩΝ των αναπληρωτ(ρι)ών αποκλειστικά με το πτυχίο και ολόκληρη την προϋπηρεσία
Στηρίζουμε και υπογράφουμε το κείμενο υπογραφών
Σπάμε την τρομοκρατία και τον αυταρχισμό, δίνουμε συλλογικό αγώνα για να υπερασπίσουμε το δημόσιο και δωρεάν σχολείο!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου