Κυριακή 1 Οκτωβρίου 2017

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗΣ 29/9 ΣΤΟ ΥΠ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ



ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 
ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗΣ 29/9 ΣΤΟ ΥΠ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ 

Καλούμε όλες και όλους

  • ΣΤΟ ΠΑΝΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ ΟΛΜΕ-ΔΟΕ στις 5/10 στις 6 μ.μ. ΣΤΑ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ
  •   ΣΤΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟΥ στις 14/10 στις 12.00 μ.μ.



Συνάντηση παρωδία – Καμία δέσμευση από πλευράς Υπουργείου
Την Παρασκευή 29/9 πραγματοποιήθηκε κινητοποίηση στο Υπ. Παιδείας δεκάδων εκπαιδευτικών σωματείων και συλλογικοτήτων αναπληρωτών και μαθητών. Στη συνάντηση με τον Γ. Γραμματέα κ.Αγγελόπουλο που έλαβε χώρα με συναδέλφους εκπροσώπους σωματείων, αναπληρωτών και μαθητών τέθηκε το σύνολο των αιτημάτων μας και απαιτήσαμε συγκεκριμένες απαντήσεις και δεσμεύσεις σχετικά με το χρονοδιάγραμμα και τις επόμενες ενέργειες του Υπουργείου.
Συγκεκριμένα:
Επίμονα τοποθετηθήκαμε για την δραματική κατάσταση που επικρατεί στα σχολεία μας. Χιλιάδες παραμένουν ακόμη τα κενά σε πρωινά και ολοήμερα τμήματα στην α’βαθμια για όλες τις ειδικότητες, και από την άλλη η β’βαθμια στενάζει και ασφυκτιά κάτω από τις ελάχιστες πιστώσεις και προσλήψεις που δόθηκαν στην α’ φάση (τις λιγότερες εδώ και χρόνια). Την ίδια στιγμή προκλητικά το υπουργείο και η κυβέρνηση θριαμβολογούν για την μεγαλύτερη φάση προλήψεων που έχει γίνει, χωρίς να λαμβάνονται υπόψιν οι χιλιάδες χαμένες ώρες και η καταστρατήγηση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας.
Ο λογιστικός υπολογισμός και οι «δομικοί περιορισμοί», όπως χαρακτηριστικά αποκαλούνται οι περικοπές από πλευράς πολιτικής ηγεσίας, διαλύουν τη δημόσια εκπαίδευση, καθιστούν το σχολείο «χυλό», καθώς ο κάθε εκπαιδευτικός καλείται να καλύψει τρύπες όπου να’ ναι όπως να’ ναι για να βγει το πρόγραμμα. Υπεράριθμα τμήματα δεν σπάνε παρά τις διακηρύξεις του καλοκαιριού, ειδικά για τις ευπαθείς κοινωνικές ομάδες, ούτε βέβαια για τις περιπτώσεις γνωματεύσεων από τα ΚΕΔΔΥ. H παράλληλη στήριξη επί της ουσίας έχει εξαφανιστεί και η λύση που απεργάζεται το υπουργείο είναι το μοίρασμα των περισσευούμενων ωρών των μόνιμων εκπ/κών σε 3-4 ή και περισσότερα παιδιά. Tμήματα στο λύκειο και τα ΕΠΑΛ κλείνουν και οι μαθητές αναγκάζονται είτε να εγκαταλείψουν είτε να μετακινηθούν χιλιόμετρα μακριά προκειμένου να παρακολουθήσουν τα μαθήματα επιλογής τους. Πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα παραμένουν «ορφανά» από εκπ/κούς με όλες τις συνεπακόλουθες συνέπειες για τους μαθητές και τις μαθήτριες των σχολείων αυτών. Τα προσφυγόπουλα εξακολουθούν να μένουν εκτός σχολείου καθώς καμιά πρόβλεψη δεν υπάρχει για τμήματα υποδοχής κ.α. Αυτά είναι μόνο πλευρές των τεράστιων προβλημάτων που αντιμετωπίζουν τα σχολεία μας καθημερινά…
Στη συνέχεια, σε ότι αφορά τα ζητήματα των αναπληρωτών και αδιόριστων εκπ/κών θέσαμε το σύνολο των ζητημάτων από τον αριθμό των προσλήψεων μέχρι τη στέγαση και τα δικαιώματα των συναδέλφων. Με επιτακτικότητα απαιτήσαμε να μας δοθεί ο ακριβής αριθμός πιστώσεων και το χρονοδιάγραμμα για την φετινή χρονιά, υπενθυμίζοντας ότι 3.000 τουλάχιστον συνάδελφοι και συναδέλφισσες μας έμειναν την περασμένη χρονιά απολυμένοι και άνεργοι. Επισημάναμε δε, το πρόβλημα μη λήψης επιδόματος ανεργίας για χιλιάδες συναδέλφους, καθώς πολλές προσλήψεις πραγματοποιούνται μέχρι και τον Μάιο!
Αναδείξαμε το τεράστιο πρόβλημα επιβίωσης χιλιάδων εκπ/κών ειδικά στα νησιά, οι οποίοι αδυνατούν να καλύψουν την άμεση ανάγκη στέγασης τους, απαιτώντας να παρθεί τώρα η πολιτική ευθύνη και πρωτοβουλία για άμεση επίλυση του θέματος, αρνούμενοι να μπούμε στο παιχνίδι της μπάλας που πηγαινοέρχεται από το Υπουργείο στους Δήμους και τούμπαλιν. Είναι τουλάχιστον απαράδεκτο να φτάνουν καταγγελίες για παραίτηση εκπαιδευτικών οι οποίοι δεν μπόρεσαν να βρουν σπίτι να νοικιάσουν! Τέλος, τέθηκε το αίτημα για εξίσωση των δικαιωμάτων μόνιμων και αναπληρωτών, το οποίο μπορεί να επιτευχθεί με μια απλή τροπολογία. Η παράταση ενός δεκαπενθήμερου της αναρρωτικής άδειας για τις δυσίατες ασθένειες δεν αποτελεί ανάσα ούτε για τους ίδιους τους εκπ/κούς που αφορά, πολύ δε περισσότερο δεν περιλαμβάνει εκείνες τις περιπτώσεις που λόγω χειρουργικών επεμβάσεων ή άλλων λόγων ασθένειας απαιτείται να απουσιάσουν για μεγάλο χρονικό διάστημα από το σχολείο. Το πάγιο αίτημα για προστασία της μητρότητας, για εξίσωση των αδειών μόνιμων-αναπληρωτών, για πλήρη και ίσα εργασιακά, ασφαλιστικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα παραμένει σε «εκκρεμότητα» (;).
Γνωρίζοντας την άκαρπη συνάντηση του Υπ. Παιδείας Γαβρόγλου με το ΔΣ της ΔΟΕ την προηγούμενη μέρα, παρά το γεγονός ότι η πολιτική ηγεσία ήταν ενήμερη για την προκηρυγμένη κινητοποίηση των εκπαιδευτικών σωματείων και συλλογικοτήτων αναπληρωτών και μαθητών στις 29/9, απαιτήσαμε απαντήσεις για τα παραπάνω. Να σημειωθεί, ότι στην εν λόγω συνάντηση ο Υπουργός επεσήμανε ότι ο υπολογισμός των κενών όπως αυτά καταγράφονται από τα σωματεία και τους εκπαιδευτικούς των σχολείων, δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα και ότι ο σχεδιασμός των προσλήψεων θα προχωρήσει με τα δεδομένα που το Υπουργείο έχει καταγράψει. Αντίστοιχη, λοιπόν, ήταν η απάντηση και του κ. Αγγελόπουλου. Παρά την επιμονή μας να μας δοθεί ο ακριβής αριθμός των πιστώσεων που έχει εξασφαλιστεί, η απάντηση ήταν μονότονα ότι κάνουμε λάθος στους αριθμούς και ότι το Υπουργείο στην «απαιτητική» περίοδο που διανύουμε θα κάνει πολλές προσλήψεις! Κανένας αριθμός, καμιά ημ/νία για το πότε θα γίνουν αυτές οι χιλιάδες προσλήψεις! Ούτε φυσικά απαντήθηκαν οι καταγγελίες ότι το υπουργείο πιέζει τις διευθύνσεις να προχωρήσουν στην κατανομή πλεονασματικών ωρών σε παράλληλη στήριξη και ολοήμερο, γεγονός που εξαφανίζει τα κενά και τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων μας!
Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε όλη η συζήτηση. Αοριστίες, μισόλογα και κομπορρημοσύνη χωρίς αντίκρισμα στην πραγματικότητα είναι το δια ταύτα της συνάντησης. «Φροντίζουμε για όλα, θα κάνουμε χιλιάδες προσλήψεις, πολιτική μας επιλογή να δοθεί προτεραιότητα στην α΄βάθμια από την β΄βαθμια» και ταυτόχρονα «φέτος θα γίνουν οι περισσότερες προσλήψεις καθηγητών», «όλα τα προσφυγόπουλα στα σχολεία» χωρίς δέσμευση για το πότε και πώς, «θα χτίσουμε ξενώνες/ξενοδοχεία για τους αναπληρωτές» - δεν κάνουμε διακοπές, δουλεύουμε κύριοι! Μνημειώδης ήταν η απάντηση σε μαθητή του ΕΠΑΛ που βρισκόταν στη συνάντηση, ο οποίος περιέγραψε την καθημερινότητα των μαθητών οι οποίοι καλούνται να μετακινηθούν από το Μενίδι στον Πειραιά για να παρακολουθήσουν μαθήματα της επιλογής τους. Όπως χαρακτηριστικά είπε ο κ. Αγγελόπουλος «η κυβέρνηση και το υπουργείο έχει βάλει πλάτες στην μαθητεία και την τεχνική εκπαίδευση»!! Για γέλια και για κλάματα! Τέλος, σε ότι αφορά τις άδειες και τα δικαιώματα των αναπληρωτών επαναλήφθηκε το γνωστό «είναι αρμοδιότητα του Υπ. Εργασίας κι όχι δικό μας».
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Το υπουργείο και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ θριαμβολογούν για την «κανονικότητα» στα σχολεία. Η εικόνα διάλυσης της εκπαίδευσης όμως είναι η δικιά μας κανονικότητα, όπως την βιώνουν οι εργαζόμενοι και άνεργοι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές μας και οι γονείς τους. Είναι στο δικό μας χέρι να αναδείξουμε τα τεράστια προβλήματα και να αγωνιστούμε για αυτά. Αρκετά μετρήσαμε τα μόρια και τη θέση μας στους πίνακες για να δούμε αν θα βρεθούμε στους μαγικούς αριθμούς που κάθε φορά διαρρέουν ή μας ενημερώνουν έγκυρα και έγκαιρα οι νέοι «διαδρομιστές» του υπουργείου.
Η εκπαίδευση έχει ανάγκη για μαζικούς μόνιμους διορισμούς εδώ και τώρα. Για την κάλυψη όλων των αναγκών στη βάση των αιτημάτων του εκπαιδευτικού κινήματος και των σύγχρονων αναγκών των παιδιών μας. Μακριά και έξω από τους ρεαλιστικούς υπολογισμούς των ορίων που θέτει η ΕΕ, ο ΟΟΣΑ και η κυβέρνηση.
Καλούμε όλους και όλες σε συνέλευση του Συντονιστικού Αναπληρωτών-Αδιόριστων Εκπαιδευτικών το Σάββατο 14/10 στις 12.00 μ.μ.
Να οργανωθούμε και συλλογικά να διεκδικήσουμε το δικαίωμα μας στην εργασία, το δικαίωμα όλων των παιδιών στο δημόσιο και δωρεάν σχολείο. Με αγώνα διάρκειας και μαχητικότητας, χωρίς συμβιβασμούς και υποχωρήσεις, χωρίς μισόλογα και δίκαιες τάχα λύσεις που κάποιους θα εξαιρούν. Να συζητήσουμε ξανά και να οργανώσουμε την απάντηση μας! Να αναμετρηθούμε με τις τεράστιες απαιτήσεις της εποχής μας!
Απαιτούμε:
·       Να γίνουν μαζικοί διορισμοί μονίμων εκπαιδευτικών σε γενική και ειδική αγωγή (1/1) όλων των ειδικοτήτων. Προσλήψεις αναπληρωτών αποκλειστικά και μόνο για την κάλυψη έκτακτων αναγκών . Επαναπρόσληψη κάθε απολυμένου συναδέλφου.
   Δημοσιοποίηση όλων των κενών πριν γίνουν οι αιτήσεις αναπληρωτών. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί αν οι υπηρεσιακές μεταβολές πραγματοποιούνται έγκαιρα. Τα μόνα κενά που δε γίνεται να προβλεφθούν είναι όσα λειτουργικά προκύπτουν για έκτακτους λόγους κατά τη διάρκεια της χρονιάς, που είναι ελάχιστα σε σχέση με τις θέσεις που καλύπτουν οι αναπληρωτές.
   Πρόσληψη αναπληρωτών σε ΟΛΑ τα κενά στην α΄ φάση και για την ειδική και για την γενική αγωγή, με εξασφάλιση όλων των απαραίτητων πιστώσεων από τον Κρατικό προϋπολογισμό προκειμένου οι εκπαιδευτικοί να έχουν τη δυνατότητα να εργαστούν στις πρώτες περιοχές προτίμησής τους. Οι αναπληρωτές να βρίσκονται στα σχολεία την 1η Σεπτεμβρίου. Νέες φάσεις πρόσληψης μόνο για έκτακτα λειτουργικά κενά.
   Νομοθετική πρόβλεψη για να υπάρχει η δυνατότητα αμοιβαίας μετάθεσης τις πρώτες ημέρες των προσλήψεων καθώς και η δυνατότητα μετακίνησης όταν συντρέχουν σοβαροί λόγοι υγείας με σαφώς ορισμένα κριτήρια και έλεγχο από τα ΠΥΣΠΕ/ ΠΥΣΔΕ.
   Να τηρηθεί το νομικό πλαίσιο βάσει του οποίου οι προσλήψεις για την ειδική αγωγή προηγούνται εκείνων της γενικής
   Έγκαιρη έκδοση της εγκυκλίου για τις προσλήψεις αναπληρωτών σύμφωνα με τη νομοθεσία, χωρίς να νομοθετεί και χωρίς να επιτρέπει αλλαγές εντός του σχολικού έτους.
   Ηλεκτρονική υποβολή αιτήσεων πρόσληψης και προσκόμιση εγγράφων μόνο αν υπάρχουν αλλαγές.
   Όχι στη δρομολόγηση του πιστοποιητικού παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας (ν. 2525/1997 και 3848/2010). Εισαγωγική επιμόρφωση αμέσως μετά το διορισμό. Καμιά αξιολόγηση.
   Όχι στην υποχρεωτική προσκόμιση γνωματεύσεων από παθολόγους-ψυχιάτρους κάθε χρόνο.
   Κοινοποίηση του συνόλου των κενών ανά σχολείο από τις Διευθύνσεις.
   Πλήρης διαφάνεια (δημοσιοποιημένοι πίνακες κατάταξης με βάση τα μόρια και τα κοινωνικά κριτήρια) στις τοποθετήσεις με έγκριση ΠΥΣΠΕ/ ΠΥΣΔΕ και όχι με απόφαση των Διευθυντών Εκπαίδευσης.
   Ηλεκτρονική ανάληψη υπηρεσίας.
   Έγκαιρη καταβολή του μισθού κάθε μήνα από τον πρώτο μήνα πρόσληψης.
   Άμεση αποπληρωμή των υπερωριών στους συναδέλφους που έχουν προσληφθεί μέσω ΠΔΕ (Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων) και σε όσους απασχολούνται στην εξατομικευμένη και εξειδικευμένη στήριξη.
   Επίδομα ανεργίας για όλους μετά τη λήξη της σύμβασής τους, χωρίς όρους και προϋποθέσεις
   Αναγνώριση των μεταπτυχιακών-διδακτορικών τίτλων και προσμέτρηση στη μισθοδοσία, όπως και στους μόνιμους
   Ακώλυτη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη των αναπληρωτών με αναγνώριση του συνόλου της προϋπηρεσίας τους και πέρα από τα 7 έτη.
   12μηνες συμβάσεις εργασίας μέχρι 31 Αυγούστου, κατάργηση της ωρομισθίας και του θεσμού των ΑΜΩ (αναπληρωτές μειωμένου ωραρίου).
   Πλήρης υπολογισμός ενσήμων τις ημέρες απεργίας. Για τους ωρομίσθιους συναδέλφους ζητάμε και την προσμέτρηση της προϋπηρεσίας τους τις ημέρες που απεργούν
   Όχι στις πολλαπλές μετακινήσεις των αναπληρωτών προκειμένου να καλύψουν το ωράριο. Τοποθέτηση σε δύο σχολεία το πολύ, ενώ για την παράλληλη στήριξη ένας εκπαιδευτικός για κάθε παιδί.
   Επαναλειτουργία της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης και της Ενισχυτικής Διδασκαλίας από την έναρξη του σχολικού έτους και με προσλήψεις πλήρους απασχόλησης από τον ενιαίο πίνακα των αναπληρωτών.
   Παροχή στους ελαστικά εργαζόμενους εκπαιδευτικούς των ιδίων συνδικαλιστικών δικαιωμάτων που έχουν οι μόνιμοι. Να έχουν τη δυνατότητα να εκπροσωπούν τον κλάδο ως αιρετά μέλη των ΔΣ των συλλόγων Π.Ε και ΕΛΜΕ και της ΔΟΕ και ΟΛΜΕ με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις. Επιπρόσθετα ζητάμε την προσμέτρηση της προϋπηρεσίας των ενσήμων και την πλήρη καταβολή του μισθού τους κατά τη διάρκεια χορήγησης συνδικαλιστικής άδειας. Παρόλο που στην εγκύκλιο Φ.351.5/43/67822/Δ1, 05-05-2014 αναφέρεται ρητά ότι: «οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί δικαιούνται συνδικαλιστικές άδειες με τους όρους και τις προϋποθέσεις που ισχύουν και για τους μόνιμους εκπαιδευτικούς», αυτό στην πράξη δεν εφαρμόζεται.
·       Πλήρης εξομοίωση όλων των αδειών σε σχέση με τους μόνιμους εκπαιδευτικούς (κανονικές, αναρρωτικές, μητρότητας, επαπειλούμενης κύησης, φοιτητικές κλπ) με αποδοχές, προσμέτρηση της προϋπηρεσίας και των ενσήμων.
·       Αυξήσεις στους μισθούς ώστε να μπορούμε να ζουμε με αξιοπρέπεια. Ιδιαίτερα για εκείνους που υπηρετούν σε περιοχές με δυσμενείς συνθήκες να χορηγείται επίδομα ενοικίου – θέρμανσης – σίτισης – μετακόμισης και μειωμένο εισιτήριο στα ΜΜΜ.
·       Για όσους συνάδελφους αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα υγείας να δίνεται η δυνατότητα άσκησης αποκλειστικά διοικητικού έργου σε σχολικές μονάδες ή/και σε άλλες δομές της εκπαίδευσης, με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα, κατά τη διάρκεια της αποθεραπείας τους

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου