6/9/2017
Συναδέλφισσα, συνάδελφε,
Ευχόμαστε καλή αρχή σε όλες και όλους!
Για ακόμη μία χρονιά αναζητήσαμε τα ονόματα
μας σε λίστες που καθορίζουν το μέλλον και τις ζωές μας. Χιλιάδες από εμάς
για πολλοστή φορά βρισκόμαστε στις ουρές των διευθύνσεων Π.Ε. και Δ.Ε. αναμένοντας
να κάνουμε ανάληψη υπηρεσίας και να τοποθετηθούμε σε ένα, δύο, τρία ή/και
περισσότερα σχολεία. Για ακόμη μία χρονιά θα διακόψουμε την επιδότηση του ΟΑΕΔ
-αν ανήκουμε σε εκείνους τους «τυχερούς»- των 360 ευρώ με τα οποία περάσαμε το
καλοκαίρι. Για ακόμη μία φορά θα βρεθούμε σε αναζήτηση κατοικίας στις νέες
περιπέτειες που το Υπουργείο και η κυβέρνηση μας καλούν να ζήσουμε. Νέο σχολικό
περιβάλλον, νέοι συνάδελφοι και μαθητές, νέες προκλήσεις… (;)
Και την ίδια στιγμή χιλιάδες άλλοι
συνάδελφοι και συναδέλφισσες αντιλαμβανόμαστε ότι το εισιτήριο για την
εκπαίδευση δεν μας περιλαμβάνει ή αγωνιούμε για το αν το όνομά μας θα
εμφανιστεί στους πολυπόθητους πίνακες προσλήψεων… Γιατί το «νέο σχολείο»
δεν αναφέρεται σε αριθμό εκπαιδευτικών που καλύπτουν ανάγκες, αλλά σε αριθμό
ωρών που περισσεύουν και ανατίθενται σύμφωνα με τις πρόσφατες Υ.Α. και
εγκυκλίους, σε αριθμό πιστώσεων που το ΕΣΠΑ θα χρηματοδοτήσει…
Κι όμως γνωρίζουμε
πολύ καλά ότι η εκπαίδευση και τα σχολεία που κάθε χρόνο καλούμαστε να
υπηρετήσουμε δεν έχουν ανάγκη από έκτακτο προσωπικό που θα καλύψει έκτακτες
ανάγκες. Όπως επίσης γνωρίζουμε πολύ καλά ότι οι ατέρμονες συζητήσεις των κενών
και των αναγκών του σχολείου δεν είναι ούτε νέες ούτε προκαλούν πια έκπληξη. Είναι μια πραγματικότητα που βάρβαρα
έρχεται να θυμίσει σε όλους την ασφυκτική κατάσταση των σχολείων μας.
Έχουμε κουραστεί
να επανέρχεται σαν κακόγουστο αστείο η υπόσχεση παλιών και νέων Υπουργών
Παιδείας για διορισμούς εκπαιδευτικών. Διορισμούς,
όμως, που η κυβέρνηση (τωρινή και προηγούμενες) έχουν δεσμευτεί να μην
πραγματοποιήσουν, ακολουθώντας με ευλάβεια τις εντολές και τις απαιτήσεις των
θεσμών, της ΕΕ και του ΟΟΣΑ που θρασύτατα δηλώνουν ότι το δημόσιο, και η
εκπαίδευση, χρειάζεται συρρίκνωση.
Να γυρίσουμε σελίδα, να αλλάξουμε τους
όρους της συζήτησης!
Το σχολείο
περνάει σε νέα περίοδο και οι επιδιώξεις χρόνων για μια ολοκληρωτική
μεταρρύθμιση που θα αλλάξει το χάρτη της δημόσιας εκπαίδευσης βρίσκονται
μπροστά μας. Μαζί με το σχολείο ακολουθούν και βρίσκονται σε πλήρη σύνδεση και
τα εργασιακά μας δικαιώματα. Οι νέες συνθήκες χρειάζεται να μας βρουν
συσπειρωμένους σε ένα πραγματικά αγωνιστικό σχέδιο για την ανατροπή τους.
Το Συντονιστικό Αναπληρωτών-Αδιόριστων
Εκπ/κών καλεί όλες και όλους στον αγώνα που δώσαμε και θα συνεχίσουμε να
δίνουμε για την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου, της μόνιμης και σταθερής
εργασίας με πλήρη δικαιώματα. Να θέσουμε ξανά στη σημαία μας τους μαζικούς
μόνιμους διορισμούς σαν την μόνη εφικτή λύση στην ασφυξία των σχολείων μας,
στην αγωνία και την περιπλάνηση, την αβεβαιότητα και τους εκβιασμούς της
ελαστικής εργασίας.
Στην νέα
σχολική χρονιά που ξεκινά να οργανώσουμε μαχητικά και ουσιαστικά την παρέμβαση
μας μέσα στους συλλόγους Π.Ε. και τις ΕΛΜΕ, να γεμίσουμε τις γενικές
συνελεύσεις με τη φωνή μας, να υπερβούμε την διάσπαση και τον συντεχνιασμό. Οι
αγώνες δεν δίνονται μέσα στους διαδρόμους του Υπουργείου και στη μάχη της πιο
«έγκαιρης και έγκυρης ενημέρωσης» των σχεδιασμών της κυβέρνησης. Δε δίνεται με
παράλληλες διαδρομές διάσπασης των κοινών αιτημάτων ούτε με συμβιβασμούς στους
εκβιασμούς του Υπουργείου.
Όσο μας λένε ότι πρέπει να μένουμε στα
"εφικτά" και τις χειραψίες με κάθε παράγοντα του υπουργείου, εμείς θα
κυνηγάμε τα όνειρά μας για τη ζωή και το σχολείο. Διεκδικούμε τα εργασιακά μας
δικαιώματα, παλεύουμε μέσα κι έξω από τα σχολεία για το δικαίωμα κάθε μαθητή
μας στην εκπαίδευση.
Απαιτούμε
να γίνουν μαζικοί διορισμοί μονίμων εκπαιδευτικών σε γενική και ειδική αγωγή
(1/1) όλων των ειδικοτήτων. Προσλήψεις αναπληρωτών αποκλειστικά και μόνο για
την κάλυψη έκτακτων αναγκών . Επαναπρόσληψη κάθε απολυμένου συναδέλφου.
• Δημοσιοποίηση
όλων των κενών πριν γίνουν οι αιτήσεις αναπληρωτών. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί
αν οι υπηρεσιακές μεταβολές πραγματοποιούνται έγκαιρα. Τα μόνα κενά που δε
γίνεται να προβλεφθούν είναι όσα λειτουργικά προκύπτουν για έκτακτους λόγους
κατά τη διάρκεια της χρονιάς, που είναι ελάχιστα σε σχέση με τις θέσεις που
καλύπτουν οι αναπληρωτές.
• Πρόσληψη
αναπληρωτών σε ΟΛΑ τα κενά στην α΄ φάση και για την ειδική και για την γενική
αγωγή, με εξασφάλιση όλων των απαραίτητων πιστώσεων από τον Κρατικό
προϋπολογισμό προκειμένου οι εκπαιδευτικοί να έχουν τη δυνατότητα να εργαστούν
στις πρώτες περιοχές προτίμησής τους. Οι αναπληρωτές να βρίσκονται στα σχολεία
την 1η Σεπτεμβρίου. Νέες φάσεις πρόσληψης μόνο για έκτακτα λειτουργικά κενά.
• Νομοθετική
πρόβλεψη για να υπάρχει η δυνατότητα αμοιβαίας μετάθεσης τις πρώτες ημέρες των
προσλήψεων καθώς και η δυνατότητα μετακίνησης όταν συντρέχουν σοβαροί λόγοι
υγείας με σαφώς ορισμένα κριτήρια και έλεγχο από τα ΠΥΣΠΕ/ ΠΥΣΔΕ.
• Να τηρηθεί το νομικό πλαίσιο βάσει του
οποίου οι προσλήψεις για την ειδική αγωγή προηγούνται εκείνων της γενικής• Έγκαιρη έκδοση της εγκυκλίου για
τις προσλήψεις αναπληρωτών σύμφωνα με τη νομοθεσία, χωρίς να νομοθετεί και
χωρίς να επιτρέπει αλλαγές εντός του σχολικού έτους.
• Ηλεκτρονική
υποβολή αιτήσεων πρόσληψης και προσκόμιση εγγράφων μόνο αν υπάρχουν αλλαγές.
• Όχι στη δρομολόγηση του πιστοποιητικού
παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας (ν. 2525/1997 και 3848/2010). Εισαγωγική
επιμόρφωση αμέσως μετά το διορισμό. Καμιά αξιολόγηση.
• Όχι στην
υποχρεωτική προσκόμιση γνωματεύσεων από παθολόγους-ψυχιάτρους κάθε χρόνο.
• Κοινοποίηση
του συνόλου των κενών ανά σχολείο από τις Διευθύνσεις.
• Πλήρης
διαφάνεια (δημοσιοποιημένοι πίνακες κατάταξης με βάση τα μόρια και τα κοινωνικά
κριτήρια) στις τοποθετήσεις με έγκριση ΠΥΣΠΕ/ ΠΥΣΔΕ και όχι με απόφαση των
Διευθυντών Εκπαίδευσης.
• Ηλεκτρονική
ανάληψη υπηρεσίας.
• Έγκαιρη
καταβολή του μισθού κάθε μήνα από τον πρώτο μήνα πρόσληψης.
• Άμεση αποπληρωμή των υπερωριών στους
συναδέλφους που έχουν προσληφθεί μέσω ΠΔΕ (Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων) και
σε όσους απασχολούνται στην εξατομικευμένη και εξειδικευμένη στήριξη.
• Επίδομα
ανεργίας για όλους μετά τη λήξη της σύμβασής τους, χωρίς όρους και προϋποθέσεις
• Αναγνώριση των μεταπτυχιακών-διδακτορικών
τίτλων και προσμέτρηση στη μισθοδοσία, όπως και στους μόνιμους
• Ακώλυτη
μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη των αναπληρωτών με αναγνώριση του συνόλου
της προϋπηρεσίας τους και πέρα από τα 7 έτη.
• 12μηνες
συμβάσεις εργασίας μέχρι 31 Αυγούστου, κατάργηση της ωρομισθίας και του θεσμού
των ΑΜΩ (αναπληρωτές μειωμένου ωραρίου).
• Πλήρης
υπολογισμός ενσήμων τις ημέρες απεργίας. Για τους ωρομίσθιους συναδέλφους
ζητάμε και την προσμέτρηση της προϋπηρεσίας τους τις ημέρες που απεργούν
• Όχι
στις πολλαπλές μετακινήσεις των αναπληρωτών προκειμένου να καλύψουν το ωράριο.
Τοποθέτηση σε δύο σχολεία το πολύ, ενώ για την παράλληλη στήριξη ένας
εκπαιδευτικός για κάθε παιδί.
• Επαναλειτουργία της Πρόσθετης Διδακτικής
Στήριξης και της Ενισχυτικής Διδασκαλίας από την έναρξη του σχολικού έτους και
με προσλήψεις πλήρους απασχόλησης από τον ενιαίο πίνακα των αναπληρωτών.
• Παροχή
στους ελαστικά εργαζόμενους εκπαιδευτικούς των ιδίων συνδικαλιστικών
δικαιωμάτων που έχουν οι μόνιμοι. Να έχουν τη δυνατότητα να εκπροσωπούν τον
κλάδο ως αιρετά μέλη των ΔΣ των ΕΛΜΕ και της ΟΛΜΕ με τους ίδιους όρους και
προϋποθέσεις. Επιπρόσθετα ζητάμε την προσμέτρηση της προϋπηρεσίας των ενσήμων
και την πλήρη καταβολή του μισθού τους κατά τη διάρκεια χορήγησης
συνδικαλιστικής άδειας. Παρόλο που στην εγκύκλιο Φ.351.5/43/67822/Δ1,
05-05-2014 αναφέρεται ρητά ότι: «οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί δικαιούνται
συνδικαλιστικές άδειες με τους όρους και τις προϋποθέσεις που ισχύουν και για
τους μόνιμους εκπαιδευτικούς», αυτό στην πράξη δεν εφαρμόζεται.
· Πλήρης
εξομοίωση όλων των αδειών σε σχέση με τους μόνιμους εκπαιδευτικούς (κανονικές,
αναρρωτικές, μητρότητας, επαπειλούμενης κύησης, φοιτητικές κλπ) με αποδοχές,
προσμέτρηση της προϋπηρεσίας και των ενσήμων.
·
Αυξήσεις στους
μισθούς ώστε να μπορούμε να ζουμε με αξιοπρέπεια. Ιδιαίτερα για εκείνους που
υπηρετούν σε περιοχές με δυσμενείς συνθήκες να χορηγείται επίδομα ενοικίου –
θέρμανσης – σίτισης – μετακόμισης και μειωμένο εισιτήριο στα ΜΜΜ.
·
Για όσους
συνάδελφους αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα υγείας να δίνεται η δυνατότητα
άσκησης αποκλειστικά διοικητικού έργου σε σχολικές μονάδες ή/και σε άλλες δομές
της εκπαίδευσης, με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα, κατά τη διάρκεια της
αποθεραπείας τους
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου