Όλες οι προσπάθειες της κυβέρνησης και της εκάστοτε
κυβέρνησης είναι να χρησιμοποιήσουν το σχολείο με τον τρόπο που θέλουν, να
παράγουν τους πολίτες και τους εργαζόμενους που θέλουν για τις ανάγκες της
αγοράς και του κεφαλαίου. Και αυτό κάνουν με την τροπολογία για τις κάμερες,
την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και με το πολυνομοσχέδιο.
Ξεκινάνε φυσικά πάντα από το νηπιαγωγείο. Το νέο
πολυνομοσχέδιο - Κεραμέως, φέρνει μεγάλες και αντιδραστικές αλλαγές και στο
νηπιαγωγείο.
Η εισαγωγή ήπιων δεξιοτήτων και νέων εκπαιδευτικών θεματικών στην πρωτοβάθμια όπως ο εθελοντισμός και η επιχειρηματικότητα και ξεχωριστών γνωστικών αντικειμένων – μαθημάτων στο νηπιαγωγείο (σε πρώτη φάση των αγγλικών), αποτελεί μια νέα αντιδραστική τομή που καταπατά τη φιλοσοφία και τις βασικές αρχές λειτουργίας του Νηπιαγωγείου και τα εργασιακά δικαιώματα όλων των εκπαιδευτικών.
Η εισαγωγή ήπιων δεξιοτήτων και νέων εκπαιδευτικών θεματικών στην πρωτοβάθμια όπως ο εθελοντισμός και η επιχειρηματικότητα και ξεχωριστών γνωστικών αντικειμένων – μαθημάτων στο νηπιαγωγείο (σε πρώτη φάση των αγγλικών), αποτελεί μια νέα αντιδραστική τομή που καταπατά τη φιλοσοφία και τις βασικές αρχές λειτουργίας του Νηπιαγωγείου και τα εργασιακά δικαιώματα όλων των εκπαιδευτικών.
Το
νηπιαγωγείο στηρίζεται στη λογική ενός ενιαίου πλαισίου στη μάθηση και
τη διδασκαλία, με ευκαιρίες για τις/τους νηπιαγωγούς να οργανώσουν
δραστηριότητες με βάση τα ενδιαφέροντα, τις ανάγκες και τα ιδιαίτερα
αναπτυξιακά χαρακτηριστικά της ηλικίας των παιδιών. Βασικός στόχος είναι η
ολόπλευρη νοητική και κοινωνικο-συναισθηματική ανάπτυξή τους. Αντίθετα, η
επιδίωξη του πολυνομοσχεδίου είναι η
κατάτμηση της ενιαίας γνώσης και το μοίρασμα του χρόνου σε διακριτά
διδακτικά αντικείμενα, όπου το κάθε ένα θα διδάσκεται ξεχωριστά, από άλλον
εκπαιδευτικό κάθε φορά και συγκεκριμένη ώρα. Αυτό κρίνεται επιστημονικά
ακατάλληλο για την εκπαιδευτική διαδικασία στην ηλικία αυτή με έναν από τους
λόγους να είναι και η ανάγκη για τη σταθερότητα του προσώπου του εκπαιδευτικού.
Επίσης η κυριαρχία που έχει το παιχνίδι ως μέσο και εργαλείο εκπαίδευσης και
του αυθορμητισμού υπονομεύονται και το νηπιαγωγείο γίνεται χώρος αποσπασματικής κατακερματισμένης πληροφορίας και
δεξιοτήτων. Το ήδη διαμορφωμένο σε διδακτικές ώρες ωρολόγιο πρόγραμμα του
Νηπιαγωγείου θα υποστεί περαιτέρω τροποποιήσεις και γίνεται ξεκάθαρο ότι οι
στοχεύσεις αυτές απλώς αποτελούν εξέλιξή του υπάρχοντος αναλυτικού
προγράμματος. Με άλλα λόγια, το πολυνομοσχέδιο πάτησε πάνω στη λογική των
τωρινών ΔΕΠΠΣ, όπου οι δεξιότητες μπαίνουν ως βασική πλευρά για την
προετοιμασία των παιδιών να περάσουν στο δημοτικό, σε βάρος πάντα της ανάγκης
για πρώτες γνώσεις και αξίες για τα παιδιά αυτής της ηλικίας.
Πιο
συγκεκριμένα όμως οι ήπιες δεξιότητες, οι ξένες γλώσσες και τα «μαθήματα»
έρχονται και στο νηπιαγωγείο κάτω από σαφείς οδηγίες των διάφορων υπερεθνικών
οργανισμών και με σαφείς στόχους:
1. Τα αγγλικά
στο νηπιαγωγείο εισάγονται στα πλαίσια ενός εξαγγελθέντος προγράμματος
διδασκαλίας ξένων γλωσσών, ως μία από τις κύριες προτάσεις του ΟΟΣΑ για την
Εκπαίδευση. Από την άλλη, οι νέες εκπαιδευτικές θεματικές όπως ο «εθελοντισμός»
και η «επιχειρηματικότητα» στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, έχουν στόχο να αρχίσουν
να διαμορφώνουν από νωρίς τον άνθρωπο μονάδα,
χωρίς συλλογικές διεκδικήσεις, ευέλικτου που δεν θα λαμβάνει μια σφαιρική
γνώση, αλλά δεξιότητες, και ανοίγει και το δρόμο στις επιχειρήσεις κάθε είδους,
στα πλαίσια μάλιστα της αυτονομίας της σχολικής μονάδας, να μπουν στο σχολείο
και να κάνουν λογιών λογιών «προγράμματα» για να αναπτύξουν τα παιδιά το πνεύμα
της επιχειρηματικότητας, του ανταγωνισμού και για να κερδοσκοπήσουν σε βάρος
των γονιών και των μαθητών.
2. Τα διακριτά
διδακτικά αντικείμενα επιτρέπουν να έρθει και σε αυτή τη μικρή ηλικία ένας
τρόπος αξιολόγησης των νηπίων και προνηπίων με μετρήσιμους στόχους και
κριτήρια. Μάλιστα η κυβέρνηση επιδιώκει αυτό να το καταστίσει ακόμα πιο εύκολο,
καθώς στην τροπολογία της για την εισαγωγή καμερών στα σχολεία αναφέρει ότι το
υλικό θα είναι διαθέσιμο στον εκάστοτε εργοδότη (ΥΠΑΙΘ, διευθυντή ιδιωτικού
σχολείου) για στατιστικούς λόγους.
3. Όσον αφορά
στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, για ακόμα μια φορά το ΥΠΑΙΘ διαλύει
τους εργαζόμενους του και αντί να μονιμοποιήσει τον κόσμο που καλύπτει εδώ και
χρόνια πάγιες ανάγκες σε δυο και τρία σχολεία, κομματιάζει ακόμα περισσότερο
αυτή την κατάσταση, εισάγοντας και το νηπιαγωγείο σε αυτήν την αλυσίδα. Οι
εκπαιδευτικοί με τις νέες ρυθμίσεις θα μετακινούνται από νηπ/γείο σε νηπ/γείο,
αλλά και από νηπ/γείο σε δημοτικό κλπ, σε μια διαρκή κινητικότητα για να
συμπληρώσουν ώρες. Στόχος είναι η μείωση του εκπαιδευτικού δυναμικού, σύμφωνα
με τις επιταγές ΕΕ και ΟΟΣΑ. Έτσι το φαινόμενο του εκπαιδευτικού-λάστιχο
διευρύνεται. Φυσικά με την αύξηση του αριθμού των μαθητών, την συγχώνευση
σχολείων και τμημάτων, μπορούμε εύκολα να φανταστούμε την τεράστια μείωση σε
προσλήψεις των αναπληρωτών όλων των κλάδων.
4. Η αύξηση των
μαθητών στα νηπιαγωγεία και στα δημοτικά καθώς και το κατώτατο όριο θα οδηγήσει
σε σύμπτυξη/κλείσιμο τμημάτων με συνέπεια να χαθούν χιλιάδες θέσεις εργασίας (απολύσεις
αναπληρωτών) και στη δημιουργία λίγων πολυπληθή τμημάτων. Αυτό θα επιβαρύνει την
ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης και την διαδικασία της διδασκαλίας, καθώς
και κάθε παιδί ατομικά, τα μεταναστόπουλα, τα προσφυγόπουλα, τα παιδιά με
αναπηρία ή/και μαθησιακές δυσκολίες. Θα βάλει επιπλέον εμπόδια στην πρώιμη
παρέμβαση, μια σημαντική διαδικασία στο νηπιαγωγείο για την αρχή της
υποστήριξης των διάφορων δυσκολιών των παιδιών.
Έχουμε
χρέος να σταθούμε στο πλάι των παιδιών μας και των οικογενειών τους, ως μάχιμοι
εκπαιδευτικοί κάθε σχολικής τάξης να βάλουμε φρένο στις επιδιώξεις τους! Να
υπερασπιστούμε τον ενιαίο χαρακτήρα του
νηπιαγωγείου, την καθολικά δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση!
Προτάσσουμε τη γνώση, τη δημιουργικότητα, το παιχνίδι, την ανακάλυψη, την
περιέργεια και τη χαρά, κόντρα στα σχέδια τους να μετατρέψουν τα παιδιά από τα
πρώτα τους βήματα, στην πιο τρυφερή τους ηλικία, σε πειθήνια υποκείμενα, χωρίς
μόρφωση και γνώση.
Στο νέο σχολείο που ετοιμάζουν να μην επιτρέψουμε τα
σχέδια τους να γίνουν οι δικοί μας εφιάλτες! Χωρίς δισταγμό για κάθε γραμμή
αυτού του νομοσχεδίου-έκτρωμα στεκόμαστε αταλάντευτα απέναντι μέχρι την
οριστική του απόσυρση! Οι μαχητικοί και ανυποχώρητοι αγώνες μας να γίνουν οι
δικοί τους εφιάλτες!
·
Δημόσια
δωρεάν εκπαίδευση και ενιαία μορφωτικά δικαιώματα για όλα τα παιδιά.
·
Ενιαίο δωδεκάχρονο
σχολείο και δίχρονη
υποχρεωτική προσχολική αγωγή
με ολόπλευρη μόρφωση για όλα τα
παιδιά. Κανένα παιδί εκτός εκπαιδευτικών δομών.
·
Ριζική μείωση
των μαθητών ανά τμήμα για στοιχειωδώς καλύτερα μαθησιακά και παιδαγωγικά
αποτελέσματα. Πλήρης αντισταθμιστική αγωγή (Πρόσθετη διδακτική στήριξη,
Ενισχυτική Διδασκαλία, Τάξεις Υποδοχής, Τμήματα Ένταξης, Παράλληλη Στήριξη) με
την έναρξη της σχολικής χρονιάς.
·
Μονιμοποίηση
όλων των αναπληρωτών τώρα αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και ολόκληρη την
προϋπηρεσία. Μόνιμη, σταθερή και αξιοπρεπής εργασία για όλους και όλες.
·
Να μην
αποσυρθεί, να μην εφαρμοστεί το πολυνομοσχέδιο Κεραμέως.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου