Πέμπτη 24 Φεβρουαρίου 2022

ΑΜΕΣΑ ΜΟΝΙΜΟΙ ΚΑΙ ΜΑΖΙΚΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ - Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΝΟΣΕΙ

 



ΑΜΕΣΑ ΜΟΝΙΜΟΙ ΚΑΙ ΜΑΖΙΚΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ

Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΝΟΣΕΙ


Δηλώσεις επί δηλώσεων, υποσχέσεις της κυβέρνησης, κι άλλες υποσχέσεις από την αντιπολίτευση, ανακοινώσεις, εκτιμήσεις…

ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ ΚΑΝΕΙ ΤΗ ΖΩΗ ΛΑΣΤΙΧΟ ΚΑΙ ΣΥΖΗΤΑΝΕ ΑΝ ΦΤΑΝΟΥΝ ΟΙ 6.000 Ή 10.000 Ή 20.000

ΔΕΝ ΦΤΑΝΟΥΝ!

Τα τελευταία χρόνια δουλεύουν κάθε χρόνο σχεδόν 50.000 αναπληρωτές και αναπληρώτριες! Τα κενά που δημοσιοποιούνται είναι συστηματικά λιγότερα από τις πραγματικές ανάγκες. Το ξέρουμε αυτό γιατί το βλέπουμε κάθε μέρα στα σχολεία που «αναπληρώνουμε» τον ίδιο μας τον εαυτό στα σχολεία που ακόμα και σήμερα δεν μπορούν να λειτουργήσουν ολοήμερο, είναι χωρίς τμήματα ένταξης, χωρίς πλήρεις παράλληλες στηρίξεις και χωρίς όλες τις ειδικότητες.

Αντί να γίνουν διορισμοί τι κάνουν; Μας βάζουν να δουλέψουμε με τρίμηνες συμβάσεις, ένα εργασιακό μοντέλο απαράδεκτο που προωθεί την εντατικοποίηση και θέλει να επιβάλει ακόμα πιο ελαστικές σχέσεις εργασίας στο σχολείο. Οι συμβάσεις αυτές μεταθέτουν μάλιστα στις τοπικές διευθύνσεις δικαίωμα απόλυσης των εργαζομένων με τις πιέσεις της διευθύνσης σε αυτό το δυναμικό να παίρνει την μορφή εκβιασμών. Ήδη δουλεύουμε με διαφορετικές ταχύτητες, δεν έχουμε ίδια δικαιώματα οι αναπληρωτ(ρι)ες μεταξύ μας, αλλά ούτε και με τους μόνιμους συναδέλφους μας. Και παρόλο που έχουμε τον ίδιο φορές πρόσληψης έχουμε διαφορετικά δικαιώματα από το προσωπικό καθαριότητας και ποιος ξέρει τι άλλο θα δούμε!

Μας έχουν αναγκάσει να βρισκόμαστε σε διαρκή ανταγωνισμό μεταξύ μας σε κυνήγι των προσόντων για περισσότερα μόρια, να πληρώνουμε και να παλεύουμε για το αναφαίρετο δικαίωμα της εργασίας που, στο κάτω- κάτω, απορρέει από το πτυχίο μας. Φυσικά, με το φόβο της αξιολόγησης, μπαίνουν και οι μόνιμοι/ες συνάδελφοι/σσες στο κυνήγι, και όλοι/όλες μαζί τρέχουμε να πιστοποιήσουμε με το αζημίωτο ότι δεν είμαστε ελέφαντες, ζώντας μέσα στο άγχος που επηρεάζει αρνητικά τη δουλειά μας στην τάξη και τις σχέσεις με τους/τις συναδέλφους/ισσες μας.

Ακόμα και στους τελευταίους διορισμούς, εργαζόμενοι που δουλεύουν δεκαετίες σε κάθε άκρη της χώρας, αναγκάστηκαν να ξαναμεταναστεύσουν και να περάσουν την «δόκιμη διετία» χωρίς δυνατότητα να δουλέψουν κοντά στις οικογένειές τους, παρά τα δεκάδες χρόνιας προϋπηρεσίας.

Φτάνει πια! Πόσα λεφτά θέλουν αν γλιτώσουν από την εκπαίδευση; Πόσα θέλουν να βγάλουν από αυτήν ακόμα όλοι οι μεγαλοκαρχαρίες της ιδιωτικοποίησης;

Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών! Άμεσος διορισμός/ Μονιμοποίηση τώρα ΟΛΩΝ των αναπληρωτ(ρι)ών που έχουν έστω και μία σύμβαση, αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και ολόκληρη την προϋπηρεσία.



Τρίτη 25 Ιανουαρίου 2022

Για τις πιέσεις στους/στις αναπληρωτ(ρι)ες για την τηλεκπαίδευση


Η τηλεκπαίδευση, αν και έχει απονομιμοποιηθεί πλήρως στα μάτια εκπαιδευτικών, μαθητών και γονιών, για τις σημαντικές ψυχοσωματικές και μαθησιακές συνέπειες που έχει για όλους/όλες, για την όξυνση των ανισοτήτων και παρόλο που και το ίδιο το ΥΠΑΙΘ πλέον αναγνωρίζει ότι «τίποτα δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη διά ζώσης εκπαίδευση», συνεχίζει να τη χρησιμοποιεί «δια πάσα νόσο». Άλλοτε ως κατασταλτικό-τιμωρητικό μέσο για τις καταλήψεις και άλλοτε, όπως τώρα, στην κακοκαιρία για να εξυπηρετήσει το επικοινωνιακό παιχνίδι της κυβέρνησης ότι δήθεν όλα λειτουργούν κανονικά. Επιδιώκει να καλύψει έτσι τις εγκληματικές ευθύνες της για τη διαχείριση της πανδημίας, μιας και το μόνο μέτρο που πήρε για να παραμείνουν ανοιχτά τα σχολεία ήταν… τα ανοιχτά παράθυρα και ένα επιπλέον self test… Στο ΥΠΑΙΘ χύνουν κροκοδείλια δάκρυα για τις χαμένες διδακτικές ώρες, κατηγορούν τις «άδειες» των εκπαιδευτικών για τα κενά, όταν υπάρχουν εκατοντάδες μέχρι και αυτή τη στιγμή με δική τους ευθύνη. To «επιτελικό κράτος» δεν παίρνει μέτρα για τα σχολεία με το πρώτο χιόνι, την πρώτη βροχή (πλημμυρισμένα προκάτ), το κρύο, τον καύσωνα κλπ, έχει όμως το μαστίγιο του αυταρχισμού, της τρομοκρατίας και των απειλών για τους αναπληρωτές που δεν παρείχαν τηλεκπαίδευση.

Έτσι κατόπιν πιέσεων από το υπουργείο και τις Διευθύνσεις, κάποιοι διευθυντές πιέζουν τους αναπληρωτές να κάνουν τηλεκπαίδευση με το δήθεν ερώτημα «τι να γράψουμε στα παρουσιολόγια για ΠΔΕ και ΕΣΠΑ αν δεν κάνετε τηλεκπαίδευση;».

Πέμπτη 18 Νοεμβρίου 2021

Q&A Αναπληρωτών-Αναπληρωτριών Θεσσαλονίκης

Σε αυτήν τη διαδικτυακή συνάντηση θα συζητήσουμε όλες τις απορίες που έχουμε σχετικά με τη δουλειά μας και συχνά δεν ξέρουμε πού να ψάξουμε και πώς να καταλάβουμε τι ισχύει και τι όχι από όσα ακούμε. Από το τι γίνεται με την αξιολόγηση, τι δικαιώματα έχουμε, πώς μπορούμε να βρούμε το σωματείο μας, πού βρίσκουμε το καθηκοντολόγιο ή τι ισχύει με τις εφημερίες, όλες οι ερωτήσεις βρίσκουν απαντήσεις από εμάς για εμάς. Το Συντονιστικό Αναπληρωτ(ρι)ών Θεσσαλονίκης παίρνει την πρωτοβουλία για αυτήν τη συνάντηση, καλώντας ταυτόχρονα συναδέλφους και συναδέλφισσες από όλες τις Διευθύνσεις.

Κυριακή 21/11/2021 στις 18:00 στον σύνδεσμο:https://us02web.zoom.us/j/84416796025 (meeting ID: 844 1679 6025)



Δευτέρα 8 Νοεμβρίου 2021

Δελτίο τύπου συνέλευσης Συντονιστικού στην Αθήνα (5/11/21)


Την Παρασκευή 5/11 πραγματοποιήθηκε συνέλευση του Συντονιστικού Αναπληρωτών Αδιόριστων Εκπαιδευτικών. Στην συνέλευση παρουσιάστηκαν τα ζητήματα που έχουν προκύψει τις τελευταίες μέρες μετά την μεγαλειώδη συμμετοχή των εκπαιδευτικών στην απεργία – αποχή (ΑΑ) και στην τεράστια απεργιακή συγκέντρωση στις 11/10, τις αποφάσεις της πλειοψηφίας της ΔΟΕ, των τοπικών συλλόγων ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ και προτάθηκαν, συζητήθηκαν και οργανώθηκαν επόμενα βήματα.

Αξιολόγηση – Βασικά σημεία

Συζητώντας το θέμα της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας δεν γίνεται να μην αναφερθούμε –κυρίως για τους νέους/νέες συναδέλφους/ισσες- σε κάποια βασικά σημεία του νόμου (4692/20 & 4823/21).

· Τα σχολεία βαθμολογούνται και κατηγοριοποιούνται σε «καλά» και «κακά» με κριτήριο το κατά πόσον μπορούν ως «αυτόνομα» πια να καλύπτουν μόνα τους τις ανάγκες τους. Η ευθύνη λοιπόν για την λειτουργία τους (πόροι, υποδομές, επιμόρφωση εκπαιδευτικών κλπ πάει από το κράτος –δημόσια- στους εκπαιδευτικούς & γονείς –ιδιωτική).

Παρασκευή 15 Οκτωβρίου 2021

Υπουργείο συγχωνεύσεων και τρομοκρατίας! Η ΟΡΓΗ ΦΟΥΝΤΩΣΕ! ΤΟ ΠΟΤΗΡΙ ΕΧΕΙ ΗΔΗ ΞΕΧΕΙΛΙΣΕΙ



Από το καλοκαίρι επιμέναμε ότι ο δήθεν «εξορθολογισμός» της ειδικής αγωγής με το πλαφόν στην παράλληλη, στο ΕΒΠ και στους/στις νοσηλευτ(ρι)ες δεν ήταν τίποτα παραπάνω παρά υποβάθμιση των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών και περικοπή θέσεων εργασίας.

Τώρα είναι πια ξεκάθαρη η γενικευμένη τακτική ΥΠΑΙΘ και κυβέρνησης για τη διάλυση του δημόσιου σχολείου, με την απαράδεκτη εντολή για συγχωνεύσεις τμημάτων και την εγκληματική περικοπή στις προσλήψεις αναπληρωτ(ρι)ών όλων των ειδικοτήτων (παράλληλη στήριξη, τμήματα ένταξης, θεατρολόγων, εικαστικών, μουσικών κλπ). Το ειδικό νηπιαγωγείο Κωφών στην Πάτρα κλείνει και δεκάδες τμήματα ένταξης ΚΑΙ στην Αθήνα μένουν κενά (ενδεικτικά η Γ’ Αθήνας έχει περίπου 40 κενά και η Α’ Αθήνας κάλυψε μόνο ένα τμήμα ένταξης με τις προσλήψεις της Β’ φάσης από τα 14 κενά). Οι παράλληλες στηρίξεις είναι υπό διωγμό με εκπαιδευτικούς να καλύπτουν πάνω από ένα και δυο παιδιά, ενώ το μοίρασμα της παράλληλης πλέον ήρθε για να μείνει και στα νηπιαγωγεία! Αυτή είναι η «πλήρης ένταξη» των παιδιών με αναπηρία ή/ και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, να μένουν χωρίς υποστήριξη, στοιβαγμένα σε πολυπληθή τμήματα, ενώ οι δομές της ειδικής αγωγής κλαδεύονται μια-μια!

Κυριακή 10 Οκτωβρίου 2021

Δελτίο Τύπου Πανελλαδικής Συνέλευσης - Οι αναπληρωτ(ρι)ες παίρνουμε τον αγώνα στα χέρια μας!

Την Παρασκευή 8/10 πραγματοποιήθηκε διαδικτυακή πανελλαδική συνέλευση του Συντονιστικού με συμμετοχή συναδέλφων/ισσών από όλη τη χώρα. Κυριάρχησαν ο παλμός των συναδέλφων για την απεργία της Δευτέρας 11/10 και η οργή για τα όσα συμβαίνουν στην εκπαίδευση!

Καταγγέλθηκε με έντονο τρόπο η απόπειρα κατάργησης του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα του σχολείου με τους νόμους 4692/20 και 4823/21 και της απόπειρας εφαρμογής εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης των σχολικών μονάδων. Το σχολείο που θα δημιουργηθεί θα είναι ένα κυριολεκτικό κάτεργο για εκπαιδευτικούς, μαθητ(ρι)ες και γονείς! Αξιολόγηση σημαίνει κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων με σχολεία πολλών ταχυτήτων, οικονομικά αυτόνομα, να ψάχνουν χορηγούς και δωρεές για να επιβιώσουν, διαφορετικά θα κλείνουν, με 25 και παραπάνω παιδιά στα τμήματα, αδύνατον να επιτελέσουν παιδαγωγικό έργο, με εκπαιδευτικούς διεκπεραιωτές έργου χωρίς παιδαγωγική ελευθερία, με περιεχόμενο μάθησης που θα καθορίζεται κάθε φορά από τις ανάγκες της αγοράς (βλέπε εργαστήρια δεξιοτήτων) και άνοιγμα της ψαλίδας των ταξικών ανισοτήτων!

Πέμπτη 7 Οκτωβρίου 2021

Την Δευτέρα 11/10 ΑΠΕΡΓΙΑ - Γινόμαστε ποτάμι αποφασιστικότητας και οργής! Υπερασπιζόμαστε το δημόσιο σχολείο μέχρι τέλους!




Οι αναπληρωτές και οι αναπληρώτριες τη Δευτέρα 11/10 απεργούμε!

Δευτέρα 11/10 έχει κηρυχθεί απεργία σε όλη την εκπαίδευση! Καλούμε όλες και όλους να βρεθούμε στο δρόμο! Το ΥΠΑΙΘ όλες αυτές τις μέρες, σαν απάντηση στη μαζικότατη απεργία-αποχή των σχολείων σε όλη τη χώρα από τους αντιεκπαιδευτικούς του νόμους, έχει εξαπολύσει όλες του τις δυνάμεις για να μας υποτάξει, να μας φοβίσει, να μας κάνει να σιωπήσουμε! Αγωγές, δικαστήρια, απειλές και τρομοκρατία! Η εκδίκαση μάλιστα της έφεσης των ομοσπονδιών μπήκε για την ίδια μέρα, Δευτέρα 11/10 ώρα 12:00 στο Εφετείο! Το Υπουργείο μας φοβάται και καλά κάνει!

Όλα αυτά δείχνουν τον πανικό και τον φόβο τους σε μια συλλογική και μαζική πράξη των εκπαιδευτικών της τάξης που είμαστε αποφασισμένοι/ες να υπερασπιστούμε το δημόσιο σχολείο μέχρι τέλους!

Την Δευτέρα 11/10 απεργούμε και κατεβαίνουμε στο δρόμο, γινόμαστε ποτάμι αποφασιστικότητας και οργής και απαντάμε πως ΕΜΕΙΣ θα κρατήσουμε όρθιο το δημόσιο σχολείο! Δεν φοβόμαστε, δεν τρομοκρατούμαστε!

Δευτέρα 4 Οκτωβρίου 2021

Πανελλαδική Συνέλευση Συντονιστικού Παρασκευή 8/10, 5.30μμ

Καλούμε όλες και όλους τους αναπληρωτ(ρι)ες από όλη τη χώρα σε πανελλαδική συνέλευση του Συντονιστικού την Παρασκευή 8/10, 5.30μμ σ' αυτό το λινκ: https://us02web.zoom.us/j/6707257063 

Σε περιοχές θα υπάρξει η δυνατότητα και δια ζώσης συνάντησης, τα σημεία της οποίας θα ανακοινωθούν  σε επόμενο ποστ.

Οι αναπληρώτ(ρι)ες παίρνουμε τον αγώνα στα χέρια μας! Ενημερωνόμαστε, συζητάμε, οργανωνόμαστε και παλεύουμε με κοινό αγώνα!